مسافران نوروزی استان فارس بخوانند + جزییات مهم
مسافران نوروزی استان فارس بخوانند + جزییات مهم

۳میلیون و ۹۹۴هزار و ۱۵۲ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس دیدن کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: ۳میلیون و ۹۹۴هزار و ۱۵۲ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس دیدن کردند.
محمد ثابت اقلیدی افزود: این بازدیدها طی بازه زمانی ۲۴ اسفند پارسال تا سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از همه اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس صورت گرفته است.
وی افزود : تعداد کل زائرین حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه استان به بیش از ۲میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.
ثابت اقلیدی گفت: بر اساس آمارهای ارائه‌شده در این بازه زمانی ۴۷۴هزار و ۱۵۲ نفر مسافر نوروزی و بازدیدکننده از اماکن تاریخی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی استان فارس بازدید کردند.
او همچنین در خصوص اقامت و اسکان مسافران نوروزی گفت: طی این مدت اقامت‌ها در فارس  به بیش از ۶۸۲هزار نفر شب رسیده است.
ثابت اقلیدی افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۸میلیون و ۸۲۶ هزار ثبت‌شده است.
راه‌اندازی بازارچه‌های دائم و موقت صنایع‌دستی نوروزی در فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ۴۰ بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر سنتی نوروزی درکنارآثار شاخص گردشگری و تاریخی سراسر استان راه‌اندازی شده است.محمد ثابت اقلیدی افزود: این بازارچه‌ها
به گفته او: این اقدام تأثیر به سزایی در شناخت مسافران نوروزی و بازدیدکنندگان از هنر دست هنرمندان و صنعتگران استان فارس دارد.ثابت اقلیدی گفت: این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز در اماکن شاخص و پرتردد گردشگری، چون مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده هنرمندان فارس برپاشده است.
او با اشاره به اینکه در محور حافظیه شیراز ۶۲ غرفه صنایع‌دستی نوروزی موقت دایراست افزود: درمجموعه‌هایی تاریخی، چون حمام وکیل، سرای مشیر، ارگ کریم‌خانی و خانه تاریخی سعادت در شیراز بازارچه دائم صنایع‌دستی راه‌اندازی شده که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: از روز اول نوروز بیش از ۳۰۰ غرفه صنایع‌دستی نوروزی در فارس دایر شده است.
بازارچه‌های نوروزی فارس تا پایان تعطیلات نوروزی در این اماکن پذیرای مسافران نوروزی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]