۷۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی سنددار شد
۷۲ هزار هکتار از زمین‌های ملی سنددار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت: ۷۲ هزار هکتار از زمینهای ملی این شهرستان در راستای سیاست های ابلاغی منابع طبیعی و آبخیزداری در سال گذشته سنددار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی محرابی روز سه شنبه افزود: با هدف تحقق سیاست های ابلاغی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جهت سنددارشدن اراضی ملی این زمینها با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک با منابع طبیعی سند دار شدند.
وی تصریح کرد: بر این اساس به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم ۲۵ سند مالکیت در مجموع به وسعت ۷۲ هزار هکتار در ۱۵ پلاک ثبتی نیستان، سیاه دره، چاه اسد، رباط کمتیی، برگز، چاه قنداب، حصارده، میرمحراب، چاه آهنی، چاه منار، موات چاه زینه، سنگین در، کلاته شمس، سنگ سیلاخ، میر قلمان و چرک آباد کهنه دارای سند کاداستر و یا تک برگی شدند.
رفع تصرف ۵۵ هزار و ۸۴۸ متر از زمینهای ملی گناباد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد همچنین از رفع تصرف ۵۵ هزار و ۸۴۸ متر مربع از زمینهای ملی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.
محرابی گفت: در این راستا ۶ فقره پرونده تخریب اراضی ملی به مساحت ۶۷ هزار و ۴۴۶ متر مربع تشکیل و برای بررسی و صدور حکم مقتضی به مراجع قضایی شهرستان گناباد ارسال شد.
۸۵ درصد از عرصه پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربعی گناباد را منابع طبیعی تشکیل می دهد که چهار کانون فرسایش بادی آن با گستره ۲۳۱ هزار هکتار در وضعیت بحرانی قرار دارند و حدود ۵۰ درصد از وسعت ۵۷۰ هزار هکتاری منابع طبیعی این شهرستان در معرض فرسایش بادی قرار دارد.
مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]