جریمه رانندگی به خاطر خطایی که مرتکب نشده‌ای!
جریمه رانندگی به خاطر خطایی که مرتکب نشده‌ای!

ممکن است برای شما هم پیش آمده است که یک پیامک جریمه برای خودرویتان ارسال شده است، در صورتی که خودرو شما در آن ساعت و آن محل حضور نداشته است و شما مرتکب آن خطا نشده‌اید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکی از اقداماتی که طی چند سال اخیر از سوی راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود، ارسال پیامک جریمه در زمان وقوع تخلف به تلفن همراه صاحبان خودروهاست که در نوع خود اقدامی شایسته و به‌جاست تا هر کسی در کمترین زمان ممکن، متوجه تخلف خود شده و رفتار را اصلاح کرده و نسبت به پرداخت جریمه اقدام کند.
اما گاهی بعضاً شنیده می‌شود که پیامک جریمه برای فردی ارسال شده است در صورتی که خودروی مذکور اصلاً در آن منطقه حضور نداشته است. به عنوان مثال برای صاحب خودرویی که در پارکینگ منزل پارک است، پیامک جریمه به دلیل توقف در محل توقف ممنوع ارسال می‌شود یا اینکه پیامک جریمه‌ای به دلیل مخدوش شدن پلاک خودرو مدنظر ارسال می‌شود در صورتی که پلاک خودرو هیچ اشکالی ندارد.
موارد این چنینی یا مشابه این، گهگاهی از سوی برخی شهروندان شنیده می‌شود که در همین راستا خبرنگار ایسنا به سراغ حمید کریمی، رئیس پلیس راهور شیراز رفت تا پاسخ وقوع چنین اتفاقاتی را جویا شود.
وی در این راستا به خبرنگار ایسنا گفت: ممکن است این مسئله به دلیل اشتباه کاربر یا دستکاری پلاک خودرو کسی باشد که در آن ساعت و آن لحظه تخلف کرده و دوربین آن تخلف را ثبت کرده است.
کریمی در پاسخ به اینکه کسانی که این‌گونه بدون هیچ تخلف نداشته‌ای، جریمه می‌شوند باید چه اقدامی انجام دهند، گفت: باید به مرکز رسیدگی به اجراییات راهور استان فارس مراجعه کنند.
معاون اجتماعی پلیس فارس هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این رابطه گفت: این قضیه اشتباه، بسیار به ندرت و شاید ماهی یکی دو مورد پیش آید و به صورت کلی اینگونه نیست که پیامک اشتباه جریمه زیاد باشد.
حمید افرامن تصریح کرد: وقتی چنین اتفاقی برای کسی می‌افتد و پیامک اشتباه جریمه برایش صادر می‌شود باید بلافاصله به ۱۱۰ تماس بگیرد تا پلیس این قضیه را صورتجلسه کند که بتواند بر روی این صورتجلسه اقدام کند ولی به صورت کلی برای رسیدگی به این قضیه باید به مرکز رسیدگی به اجراییات پلیس راهور مراجعه کرد.
درست است که چنین اشتباهاتی به ندرت رخ می‌دهد، اما چرا باید یک شهروند به دلیل خطای نکرده درگیر بروکراسی اداری شود که در آن هیچ تقصیری ندارد. به نظر می‌رسد باید برای این نوع جریمه‌های اشتباهی که رخ می‌دهد، آسیب‌شناسی دقیق‌تری از سوی کارشناسان و مسئولان مربوطه انجام شده و تمهیداتی برای این موارد اندیشیده شود.
گاهی اوقات دیده و شنیده می‌شود که افرادی سودجو پلاک‌های خودرو خود را دستکاری کرده تا از جریمه شدن در امان باشند. درست است که قانون برای این افراد سودجو به صورت جدی اجرا می‌شود اما به نظر می‌رسد، همان‌طور که امسال برای بازدارندگی بیشتر جریمه‌ها، مبالغ آنان افزایش یافته است، باید باز هم مجازات شدیدتری برای افرادی که پلاک‌های خودرو خود را دستکاری می‌کنند، از سوی قانونگذار در نظر گرفته شود تا اینگونه تخلفات به صورت کلی از جامعه برچیده شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]