کاهش شدید خرید زولبیا و بامیه در ماه رمضان
کاهش شدید خرید زولبیا و بامیه در ماه رمضان

به گفته رییس اتحادیه صنف قنادان تهران همزمانی نوروز با ماه رمضان و کاهش قدرت خرید مردم به افت ۷۰ درصدی تقاضا برای زولبیا و بامیه در ماه رمضان امسال انجامید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، علی بهرمند، رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران شرحی از وضعیت بازار شیرینی در شب عید و ماه رمضان ارائه کرد و گفت: همزمانی نوروز و ماه رمضان سبب شد که فروش زولبیا و بامیه در رمضان امسال چندان موفقیت آمیز نباشد و فروش آن نسبت به سال های پیش تا ۷۰ درصد کاهش داشت. 
وی افزود: شیرینی فروشان این آگاهی را داشتند که به دلیل همزمانی نوروز و ماه رمضان تقاضا برای شیرینی در شب عید امسال کاهش پیدا می کند، به همین دلیل تولید خود را کاهش داده بودند با این حال برای همین حجم کاهش یافته از تولید نیز تقاضای مطلوبی ایجاد نشد. 
بهرمند ادامه داد: البته علاوه بر تقارن ماه رمضان و عید نوروز کاهش قدرت خرید مردم نیز به کاهش تقاضا برای شیرینی در شب عید امسال منجر شده بود. مسأله این است که در شرایط کنونی اقتصادی شیرینی در سبد خرید خانوار از اولویت خارج شده و همچنین الگوی خرید مردم در خرید انواع شیرینی از جمله شیرینی شب عید تغییر کرده و به طور چشمگیری کاهش یافته است. 
رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران خبر داد: از زمان شیوع کرونا و پس از آن تا کنون حدود ۵۰۰ پروانه فعالان صنف شیرینی فروشی در شهر تهران باطل شده و کاهش تقاضا به خروج صاحبان این پروانه‌ها از این حرفه انجامیده است. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال جدید هنوز قیمت مواد اولیه تولید شیرینی افزایش نداشته و مردم می‌توانند شیرینی مورد نیاز برای عید فطر را با همان قیمت‌های عید نوروز تهیه کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]