یک کشور دیگر خواستار عضویت در بریکس شد
یک کشور دیگر خواستار عضویت در بریکس شد

سفارت ویتنام در روسیه اعلام کرد که هانوی به طور فعالانه روی پیشنهادی برای پیوستن به گروه اقتصادی بریکس کار می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه ایزوستیا به نقل از سفارت ویتنام در روسیه اعلام کرد که هانوی به طور فعالانه روی پیشنهادی برای پیوستن به گروه اقتصادی بریکس کار می‌کند.
در آغاز سال جاری میلادی، گروه بریکس که شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می‌شود، توسعه یافت و چهار کشور دیگر از جمله ایران، مصر، امارات متحده عربی و اتیوپی به این گروه پیوستند.
عربستان سعودی نیز به عنوان عضو مورد تایید قرار گرفته است اما بنا بر گزارش‌ها در حال بررسی تصویب نهایی الحاق خود می‌باشد.
ایزوستیا با استناد به نمایندگی دیپلماتیک ویتنام در مسکو گفت این کشور هنوز در مورد پیشنهاد رسمی عضویت تصمیمی نگرفته است، اگرچه در حال ایجاد چارچوبی برای مشارکت در بریکس و درخواست احتمالی برای پیوستن به این گروه است.
هانوی فاش نکرده است که آیا هیئتی را به اجلاس بریکس که قرار است در ماه اکتبر در شهر کازان روسیه برگزار شود، اعزام خواهد کرد یا خیر.
بر اساس این گزارش، نفوذ سیاسی و اقتصادی بریکس از زمان اعمال تحریم‌ها علیه مسکو توسط ایالات متحده و متحدانش پس از آغاز درگیری اوکراین در سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
اعضای بریکس به کمپین غرب نپیوسته‌اند و تجارت با روسیه را ادامه داده یا تقویت کرده‌اند.
کشورهای متعدد دیگری برای عضویت در بریکس ابراز علاقه کرده‌اند و برخی از آن‌ها از جمله ونزوئلا، تایلند، سنگال، کوبا، قزاقستان، بلاروس، بحرین و پاکستان قبلاً درخواست‌های رسمی خود را ارائه کرده‌اند.
به گفته بانک جهانی، اقتصاد ویتنام به شکل موفقیت آمیزی توسعه یافته است. اصلاحات اقتصادی انجام شده در چهار دهه گذشته کمک کرده است تا این کشور از یکی از فقیرترین کشورهای جهان به یک اقتصاد با درآمد متوسط تبدیل شود.
اقتصاد ویتنام در سال ۲۰۲۳ به میزان ۵٫۰۵ درصد رشد کرد که این نرخ کمتر از هدف رسمی ۶٫۵ درصدی بود. بانک جهانی نیز پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال‌های آینده به طور ثابت رشد خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]