تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان از مرز ۶ میلیون تن گذشت
تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان از مرز ۶ میلیون تن گذشت

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون و ۱۸۱ هزارتن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در شش ماهه امسال خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان،مرتضی سالاری روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در تشریح عملکرد شش‌ماهه بنادر غرب استان اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال در مجموع ۶ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۴۰ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، سه میلیون و یک هزار و ۴۳۳ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۰۷ تن با افزایش ۱۰ درصدی به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات بیش از ۳ میلیون تن انواع کالا

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان در این مدت را سه میلیون و ۵ هزار و ۶۳۲ تن اعلام کرد که از مجموع صادرات انجام شده یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۰۴ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری عمده صادرات را شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۸۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۱۱ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شده است.

به گفته وی؛ از این میزان بنادر غرب استان هرمزگان با کابوتاژ ۸۴۲ هزار و ۲۰۴ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۶۲۱ هزارو ۷۸۳ تن فرآورده نفتی با ۳۷ درصد افزایش روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان از مرز 6 میلیون تن گذشت

مدیر بنادر غرب هرمزگان در ادامه بخش صادرات به افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی و صادرات بیش از ۴۷ هزار TEU کانتینر یخچالی در بنادر این استان خبرداد.

سالاری با اشاره به ۴۷ هزار و ۷۶۹ TEU حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان گفت: با تخلیه و بارگیری ۹۵ هزارو ۵۳۸ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۹۸۷ هزار و ۲۹ تن، بنادر غرب استان توانست ۹ درصد افزایش به دست آورد.

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان از مرز 6 میلیون تن گذشت

ترانزیت افزون بر ۱۱۶ هزار دستگاه خودرو در بنادر بندرلنگه

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری به ترانزیت خودرو اشاره کرد و افزود: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۲۷۲ هزار ۳۲ تن رسید که ۱۴ درصد افزایش در این بخش ثبت شد.

سالاری گفت: در شش ماهه سال جاری ترانزیت بیش از ۱۱۶ هزار و ۸۳۸ خودرو با ۱۵ درصد افزایش از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۶۲۵ فروند شناور فلزی انجام و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری شده است.

گفتنی است؛ مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی را دربر دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]