به بهانه افزایش قیمت شکر؛ بررسی تمام نمادهای این گروه + معرفی شرکت‌های مستعد رشد!
به بهانه افزایش قیمت شکر؛ بررسی تمام نمادهای این گروه + معرفی شرکت‌های مستعد رشد!

در پی افزایش قیمت جهانی شکر، برآن شدیم تا به عملکرد این صنعت بپردازیم. در این گزارش ابتدا بررسی می‌شود که آیا این رشد قیمت تداوم خواهد داشت یا خیر، سپس با مقایسه چند پارامتر سعی در شناسایی پرپتانسیل‌ترین نماد این گروه خواهیم داشت.

اقتصادآنلاین – رجا ابوطالبی؛ چرایی افزایش قیمت را باید در بزرگترین تولیدکنندگان این محصول جست‌وجو کرد. جایی که برزیل قانون معافیت مالیات واردکنندگان سوخت اتانول را لغو کرده‌است. سوختی که یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه تولید شکر است و واضحا همین امر سبب کاهش تولید و عرضه شکر خواهد شد.

از طرفی هند نیز به عنوان دومین کشور تامین کننده شکر دنیا به سمت صادرات صفر میرود. بارندگی‌ها در مناطق برتر رشد نیشکر ۵۰ درصد کمتر از سطح متوسط از ابتدای سال جاری میلادی رسیده است. این مناطق روی هم رفته بیش از نیمی از کل تولید شکر هند را بر عهده دارند. شاید همین امر سبب شده که رویترز اعلام کند دولت هند به دلیل تامین تقاضای داخلی، برای اولین بار طی ۷ سال گذشته صادرات شکر را از ابتدای فصل پاییز ممنوع خواهد کرد.

در نتیجه مادامی که در متغیرهای جهانی تغییر چشم‌گیری ایجاد نشود، احتمال کاهش عرضه و به تبع آن رشد قیمت شکر دور از انتظار نخواهد بود. البته که شکر در کشور قیمت‌گذاری می‌شود اما نمی توان آنرا به طور کامل بی ارتباط با نرخ جهانی دانست.

در ادامه ابتدا به مقایسه سود خالص شرکت‌ها پرداختیم که میتواند تا حد مناسبی روند عملکرد شرکت‌ها را نمایش دهد. مشخص است که قهکمت توانسته عملکرد خیره کننده ای نسبت به هم گروهی های خود ثبت کند.

0000

سپس با رصد میزان تولید و فروش آنها، آن دسته از شرکت‌هایی که موجودی انبار آنها مثبت هست واضحا از جذابیت بیشتری برخوردار هستند! لازم به ذکر است همدان کشت محصولات آب بر را ممنوع کرده که همین امر میتواند میزان تولید قهکمت را بیش از پیش افزایش دهد. در آخر میتوان از همین نماد انتظار ثبت عملکرد بهتری را داشت هرچند که اقبال این صنعت، نیمه دوم سال شروع خواهد شد.

11111

۲۲۲۲۲۲۲۲

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]