۲۵ فرودگاه آماده جابجایی زایران اربعین
۲۵ فرودگاه آماده جابجایی زایران اربعین

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ۲۵ فرودگاه برای انجام سفرهای اربعین خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بخش عمده سفرهای اربعین از طریق سفرهای جاده‌ای انجام خواهد شد بر ارایه خدمات مناسب در ایام اربعین تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی بهره مندی از تجربه سال‌های گذشته را در سفرهای اربعین حائز اهمیت دانست و از دست‌اندرکاران سفرهای اربعین خواست تا سفری ایمن، سهل و پرنشاطی را برای مردم در بخش‌های مختلف حمل و نقلی فراهم کنند.

بذرپاش تجهیز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را از برنامه‌های دولت برشمرد و افزود: تجهیز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق تولید داخل و واردات در برنامه است و مقدمات تسهیل گری آن از طریق دولت در حال انجام است.

بذرپاش تصریح کرد: سازمان راهداری از طریق شناسایی شرکت‌های داخلی که توان تولید ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را دارند و عقد قرارداد با آن‌ها بخشی از نوسازی را آغاز کند.

وی گفت: در خصوص واردات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز مذاکرات در حال انجام است.

بذرپاش تصریح کرد: طی دو سال آینده در نوسازی ناوگان تجاری، تحولی ایجاد خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: در خصوص سفرهای اربعین هم‌اکنون ۲۵ فرودگاه کشور برای سفرهای اربعین آماده سازی و تجهیز شده است و بخش عمده پروازها از طریق فرودگاه نجف انجام می‌شود، اما تلاش خواهد شد تا ۲۰ درصد سفرهای اربعین نیز از طریق فرودگاه بغداد که امکانات بیشتر و هزینه کمتری برای زائران دارد انجام شود.

به گفته بذرپاش، در حوزه ریلی نیز برنامه ریزی شده تا تعداد ریل باس‌های بکارگیری شده در ایام اربعین به دو برابر افزایش یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]