چهار فروند کشتی در راه مازندران| هفت جزیره مصنوعی احداث می شود
چهار فروند کشتی در راه مازندران| هفت جزیره مصنوعی احداث می شود

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران گفت: چهار فروند کشتی کانتینردار توسط شرکت صدرا در دست ساخت است و روانه استان می شود.

سید محمود حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که آزادراه «چالوس- رامسر» از پروژه‌ های مهمی به شمار می‌ رود که در ادامه طرح آزادراه تهران شمال اجرا می‌ شود، گفت: در قالب این پروژه هفت جزیره در دریا ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران باید از اقتصاد دریا و جنگل بهره‌ مند شود، گفت: اجرای پروژه آزادراه «چالوس – رامسر» در احیای اقتصاد دریا و جنگل تاثیر بسزایی دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۴.۱ درصد رسیده است، گفت در سال جاری نیز رشد ۸ درصد اقتصادی در استان هدف گذاری شده است.

حسینی پور دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را از جمله تلاش‌ های دولت بیان کرد و گفت: برای اولین بار با روسیه وارد قرارداد شدیم.

استاندار مازندران با اشاره به رتبه اول تولیدات کشاورزی گفت: به دلیل ضعف زیرساخت‌ ها در حوزه صادرات عقب هستیم و تمام تلاش دولت و استان این است که بتوانیم مرزهای تجاری با کشورهای همسایه را باز کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه چهار فروند کشتی کانتینر دار به مازندران می‌ آید، گفت: این کشتی‌ ها توسط شرکت صدرا در دست ساخت است.

وی مشکل زیرساختی ترانزیت دریایی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: باید زیرساخت‌ های ترانزیت دریایی را تقویت کنیم و یکی از این محدودیت‌ ها خرید کشتی است زیرا طبق ضوابط نمی‌ توانیم آن را بسازیم درحالی که ساخت هر کشتی نیز سه تا چهار سال زمان می برد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]