حاضر به پیش خرید خط کشتی سازی هستیم| ساخت ۶ فروند کشتی در مازندران
حاضر به پیش خرید خط کشتی سازی هستیم| ساخت ۶ فروند کشتی در مازندران

بهشهر- مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: حاضر به پیش خرید خط تولید کشتی سازی تا ۳۰ سال آینده هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، کامبیز جهانبانی صبح پنجشنبه در حاشیه افتتاح شرکت کشتیرانی در مازندران با بیان این که مازندران در کشتی سازی ظرفیت بالایی دارد، افزود: تاکنون کشتی در شمال ایران که فعالیت تجاری کند و مجوز بین المللی بگیرد، نداشتیم و اکنون چهار فروند کشتی با سه هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت حمل کالای عمومی و دو فروند کشتی رورو و کانتینربر در حال ساخت توسط مهندسان داخلی و مازندرانی است.

وی افزود: کشتی کانتینربر یخچالی برای اولین بار در دریای خزر ساخته شد و امروز به آب انداخته می شود که بی نظیر است و با این طراحی فنی و مهندسی داخلی با چند ۱۰ میلیارد هزینه می توانیم مرکبات و محصولات را به کشورهای CIS صادر کنیم.

جهان بانی گفت: حاضریم تا ۳۰ سال آینده خط تولید کشتی سازی را پیش خرید کنیم و در حال حاضر ۵۰۰ نفر از جوانان برای کشتی سازی مشغول کار هستند و از نیروی انسانی بومی و ایرانی در ناوگان استفاده می کنیم.

جهان بانی بیان کرد: دو دانشگاه بزرگ امام خمینی (ره) نوشهر و دانشگاه محمودآباد قوی هستند که دریانورد تحویل جامعه می دهند و ظرفیت بالایی در مازندران محسوب می شون.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: کریدور شمال جنوب ظرفیتی مهم و بی نظیر است و کشورهای آفریقایی و آسیایی را به کشورهای CIS متصل کند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]