متروی پرند بعد از افتتاح یک هفته رایگان است
متروی پرند بعد از افتتاح یک هفته رایگان است

سخنگوی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: خط متروی پرند بعد از مراسم افتتاح که امروز برگزار می‌شود، به مدت یک هفته برای شهروندان رایگان خواهد بود.

به گزارش بازار، حمید هیدارن تصریح کرد: مطالعات برای احداث خط متروی تهران – پرند در سال ۱۳۸۴ آغاز و در سال ۱۳۹۱ طرح به شهرداری و شرکت متروی تهران محول شد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی خط متروی پرند آغاز و دو قطعه از آن یعنی از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب سال ۱۳۹۵ افتتاح و از ایستگاه شهر آفتاب تا ایستگاه فرودگاه امام (ره) نیز اردیبهشت سال ۱۳۹۶ افتتاح شد.

سخنگوی مترو گفت: با بهره برداری از قطعه سوم که امروز افتتاح می‌شود، مسیر ۱۹ کیلومتری ایستگاه فرودگاه امام تا شهر پرند بعد از ۱۱ سال کار اجرایی تکمیل خواهد شد و در دو مسیر رفت و برگشت خدمات ارائه خواهد داد.

هیدارن با بیان اینکه جمعیت شهر پرند اکنون ۴۵۰ هزار نفر است، افزود: جمعیت این شهر در سال ۱۴۰۵ به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید، به همین علت احداث و فعالیت متروی پرند برای ساکنان این شهر با اهمیت است.

وی تصریح کرد: روزانه به طور متوسط طبق آمار بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر برای کار و امور شخصی و اداری با تاکسی و اتوبوس از شهر پرند به تهران در حال تردد هستند که پیش بینی می‌شود در بدو راه انداری مترو با دو رام قطار، بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر روزانه از مترو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در میان مدت باید تعداد قطارها بیشتر و سر فاصله‌ها کم شود، گفت: مسئولیت ساخت و تامین ناوگان متروی پرند با دولت است و پیش بینی ما این است که تکمیل طرح و ناوگان این خط مترو، یکسال و نیم زمان نیاز دارد.

سخنگوی مترو در پایان تاکید کرد: از امروز پنجشنبه ۹ آذر مسافر گیری خط متروی پرند انجام می‌شود و خبر خوب اینکه در هفته اول رایگان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]