پرواز به اهواز، کیش و مشهد از فرودگاه پیام| تغییر روکش باند در هفته گذشته
پرواز به اهواز، کیش و مشهد از فرودگاه پیام| تغییر روکش باند در هفته گذشته

قنبرپور، ‌مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام از تغییر روکش باند فرودگاه پیام در هفته گذشته خبر داد و گفت: به دنبال برقراری پرواز به اهواز، کیش و مشهد از فرودگاه پیام برای رفاه حال شهروندان کرجی هستیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر قنبرپور در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام گفت: فرودگاه پیام برای پروازهای مسافری از سال ۹۸ مجوز خود را دریافت کرد و در این ۴ سال گذشته تاکنون ۵۵۰ پرواز مسافری در فرودگاه پیام دایر شده است که طبق آمار ۳۳ هزار مسافر از آن پروازها استفاده کرده اند.

امسال پروازهای نجف هر هفته انجام شد و در اربعین ۱۸ پرواز رفت و برگشت از فرودگاه پیام داشتیم و طبق آمار ۳۳ هزار مسافر در ۴ سال اخیر از فرودگاه پیام جا به جا شده اند

وی با اشاره به اینکه علیرغم تحریم‌های ظالمانه صنعت هوانوردی کشور رو به رشد بوده و شکوفا شده است تاکید کرد: امسال پروازهای نجف هر هفته انجام شد و در اربعین ۱۸ پرواز رفت و برگشت از فرودگاه پیام داشتیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف آموزش به عموم مردم و به روز رسانی استانداردهای صنعت، برنامه‌های مختلفی در بخش دانشجویی و دانش‌آموزی داریم.

وی اضافه کرد: ۸ موسسه آموزش خلبانی و ۵۰ پرنده سبک و فوق سبک در فرودگاه پیام فعال است و امکان پرواز هواپیماهای سنگین و سبک در فرودگاه پیام برقرار است.

پرواز هفتگی از فرودگاه پیام به نجف داریم ضمن آنکه به زودی پروازهای فرودگاه پیام به فرودگاه مشهد، فرودگاه اهواز و فرودگاه کیش هم اضافه خواهد شد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: در این فرودگاه پروازهای نجف و اربعین هم برقرار کردیم، الان هم پرواز هفتگی از فرودگاه پیام به نجف داریم ضمن آنکه به زودی پروازهای فرودگاه پیام به فرودگاه مشهد، فرودگاه اهواز و فرودگاه کیش هم اضافه خواهد شد.

وی در پاسخ به برخی ایرادات در فرودگاه پیام به خصوص روکش فرودگاه گفت: روکش باند فرودگاه پیام در هفته گذشته تغییر کرد.

مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه ایجاد محلی برای گردهم آمدن علاقمندان، بازیگران و تمام ذینفعان اصلی و فرعی صنعت هوایی و فضایی و تبادل دانش تجربه در جهت به روز رسانی اطلاعات، امکانات و پیشرفت این صنعت است

او با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام از ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد گفت: مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه ایجاد محلی برای گردهم آمدن علاقمندان، بازیگران و تمام ذینفعان اصلی و فرعی صنعت هوایی و فضایی و تبادل دانش تجربه در جهت به روز رسانی اطلاعات، امکانات و پیشرفت این صنعت است.

به گفته وی، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری و سرمایه گذاری به وبژه سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان و استارتاپهای صنعتی هوایی و فضایی کشور و نمایش دستاوردها و پیشرفتهای صنعت هوایی و هوا فضای کشور به دانشجویان است.

نزدیک بودن فرودگاه پیام و همجواری با تهران و کرج، جمعیت ۸.۵ میلیون نفری پیرامون فرودگاه، فعالیت فرودگاه پیام به عنوان بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور با حضور ۸ موسسه آموزش خلبانی، امکان فرود هواپیماهای پهن پیکر و ارائه خدمات پست هوایی و حمل و نقل بار از ویژگی های مهم این فرودگاه بین المللی است

قنبرپور به امکانات فرودگاه پیام و ویژگی های این فرودگاه بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: نزدیک بودن فرودگاه پیام و همجواری با تهران و کرج، جمعیت ۸.۵ میلیون نفری پیرامون فرودگاه، فعالیت فرودگاه پیام به عنوان بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور با حضور ۸ موسسه آموزش خلبانی، امکان فرود هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه پیام و ارائه خدمات پست هوایی و حمل و نقل بار در فرودگاه پیام از ویژگی های مهم این فرودگاه بین المللی است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین‌المللی پیام در خصوص بخش های نمایشگاه صنعت هوایی پیام نیز گفت: بخش نمایشگاهی با حضور شرکتهای دانش بنیان، شرکتهای هواپیمایی، فرودگاهها، شرکتهای خدمات هوایی، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما و هلی کوپتر و بخش های جنبی نیز شامل پنل های تخصصی، بازیهای دیجیتال حوزه هوانوردی و بخش نمایش های هوایی شامل نمایش هواپیماهای نظامی و هواپیماهای مسافری پهن پیکر و چتر بازی خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]