کشف ۴۶۶ میلیاردی کالای قاچاق در فرودگاه‌های کشور در ۹ ماه
کشف ۴۶۶ میلیاردی کالای قاچاق در فرودگاه‌های کشور در ۹ ماه

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: ماموران پلیس فرودگاه از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۴۶۶ میلیارد تومان کالای قاچاق شامل ارز و طلا کشف کردند.

به گزارش بازار، سردار محسن عقیلی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۸ میلیون مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور رفت‌وآمد کردند، گفت: نظم و امنیت در ۶۲ فرودگاه کشور با پلیس تخصصی فرودگاه است، ماموران این پلیس با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین توانستند امنیت خوبی را در فرودگاه‌های کشور برقرار کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در این مدت، سرقت‌های خرد در فرودگاه‌های کشور، ۶ درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در فرودگاه‌های سراسر کشور کشف شده است.

وی با بیان اینکه پلیس فرودگاه‌های ایران با هماهنگی سازمان هوایی کشور با پلیس فرودگاه کشورهای دیگر ارتباط دارد، گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانسته‌ایم با کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پلیس فرودگاه را بروز کنیم و وضعیت خوبی از لحاظ تجهیزات داشته باشیم.

سردار عقیلی افزود: شیوه‌های کشف موادمخدر در فرودگاه‌ها پیچیده است و قاچاقچیان از روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی موادمخدر استفاده می‌کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم پلیس فرودگاه‌ها ماموریت حج است، گفت: ماموریت حج تمتع تاکنون با موفقیت کامل همراه بوده است و آمادگی کامل برای برگزاری ماموریت حج عمره هم داریم.

وی با اشاره به نزدیک بودن سفرهای حج عمره افزود: اکثر داروهایی که مواد تشکیل دهنده آن‌ها موادمخدر است در کشورهای دیگر ممنوع است و قرار است به زودی یک لیست کامل از انواع داروهای ممنوعه در عربستان تهیه شود تا زائران در این کشور با مشکل مواجه نشوند.

سردار عقیلی با اشاره به ماموریت پلیس در حوزه عفاف و حجاب گفت: بیشتر بانوانی که از طریق خطوط هوایی مسافرت می‌کنند حجاب شرعی خود را رعایت می‌کنند و اگر کسی حجابش کامل نباشد از ارائه خدمات به آن‌ها تا زمانی که حجاب را رعایت نکنند معذور هستیم.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: در فرودگاه‌های کشور تفاوتی بین تجهیزات امنیتی گیت اول و دوم (گیت پلیس و سپاه) وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری می‌شود به معنی ممنوع بودن حمل آن قطعه در پرواز است.

وی گفت: ماموران پلیس فرودگاه یکی از باندهای بزرگ در زمینه قاچاق انسان و اشیا عتیقه را شناسایی و منهدم کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]