بوران در قوچان؛ محورهای مواصلاتی مختل شد| امداد رسانی به ۸۵مسافر بازمانده در راه
بوران در قوچان؛ محورهای مواصلاتی مختل شد| امداد رسانی به ۸۵مسافر بازمانده در راه

قوچان- بارش برف طی در روز گذشته موجب انسداد راه های مواصلاتی شهرستان قوچان و بازماندن بسیاری از خودرو های ترانزیتی و عبوری در محور درگز شد.

بازار؛ گروه استان ها: بارش برف در شهرستان قوچان که ارتفاع آن به ۲۰ سانتی متر در طی دو روز گذشته رسید موجب شد تا جاده ترانزیتی قوچان-درگز مسدود و بسیاری از خودرو ها از ادامه مسیر باز بمانند.
رئیس اداره هواشناسی قوچان در گفت وگو با بازار اذعان کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی صادره در تاریخ ۱۲ بهمن سیستم بارشی وارد شهرستان شد که باعث نزول بارش هایی به صورت باران و برف گردیدکه پیامد این سامانه در شهر قوچان ۲۰ سانتی‌متر برف و آب حاصل از این برف نیز ۱۲ میلی‌متر بوده است.
علیرضا خسروی افزود: مقدار بارش شهرستان قوچان در این سامانه نسبت به سایر شهرستان‌های استان وضعیت مناسبی داشته و جزو ۶ شهرستانی است که بیشترین بارش را داشته‌اند اما از ابتدای سال آبی بیشترین بارش استان در قوچان ثبت شده است.
رئیس اداره هواشناسی قوچان بیان کرد: ا توجه به اینکه مقدار بارش سال آبی ۳۴ درصد کمتر از نرمال بوده و از طرفی همین مقدار بارش نیز به لحاظ زمانی توزیع نامناسبی داشته لذا شهرستان قوچان در سال آبی اخیر تاکنون خشکسالی شدیدی را تجربه کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر مقدار بارش از ابتدای سال زراعی جاری ۷۴ میلی‌متر بوده است، طی همین مدت در سال گذشته ۹۸ میلی‌متر و مدت مشابه در دوره آماری ۱۰۸ میلی‌متر بارش ثبت شده است با این حال امسال نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به دوره آماری ۳۴ درصد شاهد کاهش نزولات جوی هستیم.

انسدادمحورهای فرعی
رئیس اداره حمل و نقل جاده ای قوچان نیز در گفت و گو با بازار پیرامون آخرین وضعیت راه های این شهرستان ظهار داشت: به سبب بارش برف بسیاری از راه های ارتباطی اصلی و فرعی این شهرستان مسدود شد که با تلاش راهداران نسبت به بازگشایی این مسیر ها اقدام شد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای قوچان: محور قوچان-درگز نیز به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شد که این محور با تلاش راهداران و کمک به بازماندگان این مسیر بازگشایی و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد

جواد جعفری بیان کرد: در همین راستا محور قوچان-درگز به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شد که این محور با تلاش راهداران و هم چنین پس از کمک به بازماندگان بازگشایی و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد.
وی افزود: تعداد ۵۲ نفر راهدار با ۳۰ دستگاه ادوات راهداری سبک و نیمه سنگین در طی دو روز گذشته مشغول عملیات برف روبی و نمک پاشی محورهای اصلی حوزه استحفاظی بودند که در این رابطه بالغ بر یک هزار تن شن و نمک استفاده شد و بالغ بر یک یک هزار کیلومتر نیز برف روی محورهای اصلی انجام پذیرفته است.
رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای شهرستان اظهار داشت: بارش سنگین برف هم چنین موجب انسداد محورهای روستایی یدک، عمارت، قره شاهوردی، رهورد و محور یادگار شد که با تلاش راهداران بازگشایی این مسیر ها نیز در دستور کار قرار گرفت.
جعفری یادآور شد: با وجود بازگشت رفع موانع تردد در مسیر های یاد شده اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی از مسافران و رانندگان درخواست داریم تا قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ تماس حاصل کرده و از آخرین وضعیت راه ها اطلاع لازم را کسب نمایند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ذخیره شن و نمک به مقدار کافی در سه راهدارخانه مستقر در مسیر های ارتباطی تامین شده است و توصیه می شود هموطنان برای تردد در این مسیر ها زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی لازم به همراه داشته باشند.

امداد رسانی به مسافران بازمانده در راه
رئیس جمعیت هلال احمر قوچان نیز در همین راستا در گفت و گو با بازار اظهار کرد: به دلیل بارش برف و کولاک شدید در محور قوچان-درگز تعداد ۸۵ نفر از مسافران در مسیر های ارتباطی این شهرستان از ادامه سفر بازماندند که با امداد رسانی انجام شده و اسکان آن ها در مساجد از هر گونه آسیب احتمالی جانی جلوگیری شد.
محمد رضایی رکن آبادی افزود: هم چنین در این راستا با توزیع پتو، کنسرو، نان و خرما نیاز های تغذیه ای این مسافران تامین شد.

فرماندار قوچان: به دلیل شدت برف و کولاک تعدادی از خودرو های سواری و هم چنین تعداد دو دستگاه اتوبوس مسافری در محور قوچان-درگز از ادامه مسیر بازماندند که پس از امداد رسانی، اسکان و پذیرایی از این مسافران امکان تردد آن ها یک روز بعد مهیا شد و این هموطنان موفق شدند تا به مسیر خود ادامه دهند

وی خاطر نشان کرد: به منظور امداد رسانی به مسافران تعداد ۱۷ نفر از جمعیت هلال احمرشهرستان شامل ۵پرسنل و ۱۲ نجاتگر به همراه ۴ دستگاه خودرو امدادی و سواری در مسیر های متهی به این شهرستان کار امداد رسانی را بر عهده گرفتند.

آماده باش دستگاه های خدمت رسان
فرماندار قوچان نیز در گفت و گوی کوتاه و تلفنی با خبرنگار بازار در این رابطه اذعان کرد: به دلیل شدت برف و کولاک تعدادی از خودرو های سواری و هم چنین تعداد دو دستگاه اتوبوس مسافری در محور قوچان-درگز از ادامه مسیر بازماندند که پس از امداد رسانی، اسکان و پذیرایی از این مسافران امکان تردد آن ها یک روز بعد مهیا شد و این هموطنان موفق شدند تا به مسیر خود ادامه دهند.
عباسعلی صفایی اظهار داشت: با توجه به هشدارهایی که از قبل داده شده بود تمامی دستگاه های خدمت رسان به حالت آماده باش درآمدند و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده نسبت به امداد رسانی لازم در کمترین زمان ممکن اقدام شد.
فرماندار قوچان خاطر از رانندگان و مسافران درخواست کرد تا حتی مقدور از سفر در شب در محور های کوهستانی خودداری کرده و حتما نسبت به سلامت سیستم بخاری خودرو اطمینان حاصل کرده و با خود وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]