فراهم کردن خطوط اعتباری برای بخش خصوصی
فراهم کردن خطوط اعتباری برای بخش خصوصی

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان تاکید کرد: باید با سیاست‌گذاری یکپارچه از فعالیت جزیره‌ای و موازی‌کاری دستگاه‌های مختلف در مسیر تحقق دریامحور جلوگیری کرد.

به گزارش بازار، آرمان جهان بیگلری درباره ضرورت تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و اثر ویژه این سند بالادستی بر رشد اقتصاد ایران اظهار داشت: تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور امری بسیار ضروری است و با توجه به وجود پنج‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب ایران، باید با روش‌های مختلف همه تلاش خود را به کار گیریم و در راستای تحقق توسعه دریامحور گام برداریم.
تراز تجاری کشور باید بر مبنای دریا باشد وی با تاکید بر اینکه باید تراز تجاری کشور بر مبنای توسعه دریامحور شود، عنوان‌کرد: اقتصاد ایران باید به سمت اقتصاد دریامحور سوق یابد و بتوانیم فعالیت‌های تجاری کشور را از مسیر دریا و با استفاده از ظرفیت‌های دریایی و بندری انجام دهیم.
اقدامات ضروری در مسیر تحقق توسعه دریامحور رییس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان افزود: موارد متعددی در مسیر توسعه دریامحور باید مدنظر قرار گیرد؛ افزایش تعداد ناوگان دریایی، خدمات‌رسانی به کشتی‌ها، پیشرفت در حوزه کشتی‌سازی در منطقه و توسعه زیرساخت‌ها در بخش بنادر خشک به منظور رونق پسکرانه بنادر از مهم‌ترین مواردی است که باید به آنها توجه داشت تا شاهد رونق و پویایی در حوزه حمل‌ونقل دریایی و توسعه دریامحور باشیم.
بیگلری با اشاره به اینکه میانگین سنی ناوگان دریایی ایران افزایش یافته است و باید شاهد جایگزین شدن ناوگان باشیم، خاطرنشان‌کرد: ناوگان دریایی مهم‌ترین مساله در حمل‌ونقل دریایی به شمار می‌رود و هر چند که حدود ۳۰ سال می‌توان از این ناوگان استفاده کرد، اما باید بدانیم که نوسازی ناوگان مساله حیاتی برای حمل‌ونقل دریایی است.
جلوگیری از موازی‌کاری و اقدامات جزیره‌ای وی در مورد ضرورت سیاست‌گذاری یکپارچه در مسیر تحقق توسعه دریامحور از سوی ارگان‌های مختلف، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر تحقق دریامحور نقش اساسی و حاکمیتی دارد و باید به عنوان متولی اصلی فعالیت کند تا از موازی‌کاری و اقدامات جزیره‌ای پرهیز شود.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان ادامه‌داد: نقش محوری و تولی‌گری سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر تحقق توسعه دریامحور باید به صورت الزام‌آور باشد و در این راستا حتی نیازمند صدور مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور قانونی شدن فعالیت‌ها هستیم.
بیگلری در مورد ضرورت توجه به مقوله جذب سرمایه‌گذاری در توسعه دریامحور با توجه به بندهای ابلاغی، بیان‌داشت: سرمایه‌گذاری امری ضروری در مسیر توسعه دریامحور است و باید بتوان شرایط را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم کرد و با توجه به کمبود سرمایه و نقدینگی بهترین اتفاق فراهم آوردن خطوط اعتباری برای بخش خصوصی از منابع موجود است تا شاهد ورود بخش خصوصی در راستای توسعه ناوگان، توسعه بنادر و توسعه تجهیزات باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]