فارس من| گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر از کمبود امکانات آموزشی
فارس من| گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر از کمبود امکانات آموزشی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، از نبود فضای کلاسی مناسب برای تدیس و نبود امکاناتی همچون پروژکتور و تخته وایت برد، گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مخاطبان فارس با ثبت پویشی تحت عنوان «عدم وجود سایت و کلاس‌های مناسب در دانشگاه اسلامشهر» خواستار پیگیری این موضوع ازمسؤولین شدند.

در بخشی از متن این پویش آمده است، «ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با گذشت یک ماه از ترم تحصیلی جدید تاکنون کلاس مناسب برای برگزاری کلاس هایمان نداشته‌ایم. عدم وجود صندلی به تعداد دانشجویان، عدم وجود ویدیو پروژکتور، حتی کابل اتصال پروژکتور و تخته وایت برد و غیره از مشکلات جزئی دیگر ما هستند که به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو از سمت دانشگاه و محدود بودن تعداد کلاس ها، کلاس های طراحی دروس عملی و تئوری ما را در سالن مطالعه دانشگاه برگزار میکنند؛ به دلیل ادغام فضای ۴ کلاس و تعریف نشدن یک فضای بسته برای یک کلاس، هیچ کدام از کلاس های ما مفید واقع نشده‌اند و سخنان اساتید مثمر ثمر واقع نمی‌شود و روند تعلیم و تربیت عملاً شکل نمی‌گیرد.»

ثبت کننده این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامشهر این ترم تعداد زیادی دانشجو مازاد ظرفیت، جذب کرده است؛ که این افزایش تعداد دانشجو موجب کمبود کلاس شده است، به همین دلیل سالن مطالعه و سلف، تبدیل به کلاس درس برای دانشجویان شده است؛ مشکل اصلی ما این است که سالن مطالعه را فقط با نئوپان از هم جدا کرده‌اند و چون این کلاس‌ها فاقد در هستند، موجب ایجاد مزاحمت برای کلاس‌های دیگر می‌شود.

فارس من| گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر از کمبود امکانات آموزشی

ثبت کننده این پویش ضمن بیان اینکه این ترم دانشجویان رشته‌های دیگر را در ساختمان فنی مهندسی جای داده اند و دانشجویان معماری در کتابخانه مستقر هستند، گفت: ما از امکانات ساده‌ای همچون تخته وایت برد، پروژوکتور و حتی صندلی به تعداد دانشجویان محروم هستیم؛ همچنین برخی اساتید ، مدام در حال عوض شدن هستند چرا که بیشتر اساتید نمی‌توانند با این وضعیت کلاس‌ها تدریس کنند و این موجب شده که با گذشت ۱ ماه از ترم تحصیلی ما همچنان از داشتن استاد محروم باشیم.

فارس من| گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر از کمبود امکانات آموزشی

وی با بیان اینکه چون دروس اصلی رشته معماری شامل دروس عملی است، افزود: میز لازم برای دروس عملی ما، میز طراحی یا میز آتلیه است، که متاسفانه دانشگاه برای ما تهیه نکرده است و در صندلی‌های معمولی امکان طراحی برای ما وجود ندارد. سال گذشته نیز ما با این مشکل مواجه بودیم که دانشجویان رشته معماری را به دانشکده هنر در خیابان پشت دانشگاه انتقال داده بودند؛ ولی حتی با داشتن کلاس‌های کوچک، از فضای کتابخانه قابل قبول تر بود.

ثبت کننده این پویش ادامه داد: مسؤولین دانشگاه فقط به ما پاسخ داده‌اند با امکانات موجود این ترم را بگذرانید، اما ما نمی‌توانیم با چنین وضعیتی به تحصیل ادامه دهیم؛ چرا که دانشگاه هر سال اقدام به جذب دانشجویان بیشتری می‌کند که با روند فعلی سال بعد بدتر از امسال خواهد بود؛ همچنین ما به میزان  مبلغی که به عنوان شهریه پرداخت می‌کنیم، تقریبا هیچ امکاناتی از دانشگاه دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش فارس: علیرضا عراقیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در گفت‌و گو با خبرنگار فارس، گفت: بنده یک هفته است که مسؤولیت دانشگاه آزاد اسلامشهر را برعهده‌ گرفته‌ام، ۳ آبان ماه دانشجویان گلایه‌هایشان را به خبرگزاری فارس ارائه کرده‌اند که بنده ۲ آبان ماه دستور داده و اعلام کرده بودم کلاس‌های درس باید به محل استاندارد و خوبی منتقل شود و ۸۰ درصد کلاس‌ها با تدبیری که به خرج داده شد به سایت اصلی دانشگاه منتقل شد و کار ۲۰ درصد دیگر نیز در دست اجرا است.

برای احمایت از این پویش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]