تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون
تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداختی تسهیلات خط اعتباری ۳هزارمیلیارد تومانی بانک توسعه تعاون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بخش تعاون به عنوان یکی از سه عنصر اساسی اقتصاد کشور شناخته شده است. اما در بازار اشتغال و فضای کسب و کار آن طور که باید از ظرفیت‌های این بخش استفاده نشده است و همین اتفاق در کاهش سهم تعاون تاثیر گذاشته است.

رونق تعاونی‌ها می‌تواند افزایش سطح اشتغال پایدار کشور را درپی داشته باشد و نرخ بیکاری را کاهش دهد،‌ همچنین می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی،‌ افزایش سطح درآمد ملی و رشد اقتصاد کمک کند. در واقع از طریق تعاونی‌ها افراد می‌توانند در مواردی که انجام پروژه‌ها یا شروع کسب و کارهای بزرگ به صورت فردی ممکن نیست، یا حتی وقتی که امکان انجام کار به صورت فردی وجود دارد، اما نیازمند هزینه‌های زیاد  و تحمل فشار است، به اهداف خود برسند.

نقش شرکت‌های تعاونی در تقویت و رشد اقتصاد و ایجاد پایداری در آن غیر قابل انکار است. در کشورهای مختلف، بخش مهمی از اشتغال و تولید ناخالص ملی به بخش تعاون تعلق دارد. در زمان‌هایی که اقتصاد کشورها دچار بحران می‌شد، راه حل‌های خلاقانه فرهنگ تعاون، رونق و روح را به اقتصادها باز گردانده است.

جعفر امیر آبادی, مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین حدود اختیارات مصوبات و پرداختی تسهیلات خط اعتباری ۳هزارمیلیارد تومانی بانک توسعه تعاون خبر داد.

امیر آبادی اظهار کرد: اجرای فرآیند بررسی متقاضیان واجد شرایط برای بهره‌مندی از تسهیلات تفاهم‌نامه اعتباری منعقد ۳هزار میلیارد تومانی آغاز شد.

وی افزود: در راستای اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه سه‌جانبه خط اعتباری ۳هزارمیلیارد تومانی که با هدف توانمندسازی شرکت‌های تعاونی در جهت حمایت از توسعه و کسب‌و‌کار اشتغال‌زایی این شرکت‌ها در مناطق روستایی و عشایری به منظور محرومیت‌زدایی منعقد شد تاکنون تعداد ۴۵۹مورد درخواست در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت شده که ۲۷۳مورد در بخش ثابت و ۱۸۶مورد در بخش سرمایه در گردش است.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت تسریع و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات تصریح کرد: بر همین اساس حدود و درجه‌بندی شعبات بانک عامل تعیین و فرآیند دریافت وام کوتاه و روند اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط مطابق سهمیه استان تسریع می‌شود.

امیرآبادی‌زاده گفت: سقف اختیارات پرداختی تسهیلات تفاهم‌نامه مذکور در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان‌رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در سطح درجه یک به میزان ۱۵میلیارد تومان و استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، بوشهر، خراسان‌جنوبی، سمنان، سیستان‌ و‌ بلوچستان، قزوین، کرمانشاه، گلستان، لرستان، هرمزگان و یزد در سطح درجه ۲به میزان ۱۰میلیارد تومان و استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌شمالی، زنجان، قم، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد در سطح درجه ۳به میزان ۷میلیارد تومان خواهد بود.

وی گفت: در جهت کمک به متقاضیان و کاهش هزینه‌های تهیه طرح، فرمت طرح توجیهی اولیه مورد تائید بانک توسعه تعاون در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون جهت سهولت در کار شرکت‌های تعاونی بارگذاری و نسخه فیزیکی آن به ادارات‌کل اجرایی ارسال شده است.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]