ایجاد ۱۶۰ هزار شغل خانگی طی ۲ سال گذشته
ایجاد ۱۶۰ هزار شغل خانگی طی ۲ سال گذشته

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار گفت:در ۲سالی که گذشت بیش از ۳۹۰هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد و به اشتغال بیش از ۱۶۰هزار نفر انجامید که در هر ۲ زمینه رشد بی‌سابقه‌ای ثبت شد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی مردم جامعه سال‌هاست که مد نظر مسئولان قرار دارد. مشاغل خانگی به‌دلیل برخورداری از مطلوبیت‌های فراوان و بازدهی بالا، ظرفیت بسیاری برای جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های اشتغالزایی در کشور دارند.

نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به‌عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات‌شده است و در کشورهای توسعه‌یافته چند دهه از اجرای سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی می‌گذرد و درصد زیادی از مشاغل در کشورهای پیشرفته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

*پرداخت ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات

آزیتا همتیان ، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار  درباره اقدامات زیربنایی در بخش ساماندهی حمایت از حوزه اشتغال وزارت تعاون، تاکید کرد: به‌منظور بهبود وضعیت اشتغال در ۲سال گذشته ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت شد، افزایش ۱۰درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان را داشتیم و متناسب با بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب همه این پیشرفت‌ها در نتیجه سیاست‌گذاری دقیق و قطعی دولت درباره حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغالی است که منجر به رونق تولید شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون افزود: دولت سیزدهم در عمل نشان داد با این هدف‌گذاری می‌توانیم به تغییر رویکردها در بحث اشتغال برسیم و رشدی که در ۲سال داشتیم برگرفته از تغییر نگاهی است که در ادوار گذشته وجود نداشت.

دریافت ۴همت تسهیلات اعتباری از بانک مرکزی

وی درباره ارتقا و توسعه کسب‌وکارهای خانگی تصریح‌کرد: یکی از ارکان سیاست‌گذاری اشتغال کشور، پایدارسازی و توسعه مشاغل خانگی است. نخستین اقدامی که در وزارت تعاون دولت سیزدهم رخ داد، حذف نگاه فرودستانه و حمایت از فعالان این حوزه با رشد ۴۰درصدی اعتبارات تخصیصی از بانک مرکزی بوده است.

همتیان  گفت: در سال ۱۴۰۱سه هزار میلیارد تومان و امسال چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم که این مهم منجر به شکوفایی و جهش در مشاغل خانگی شد. نگاه مدیران بانک مرکزی نیز تغییر کرد و در دیدگاه جدید، یکی از طرح‌های مثبت اشتغال‌زایی کشور می‌تواند مشاغل خانگی باشد.

وی بیان کرد: در ۲سالی که گذشت بیش از ۳۹۰هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد و به اشتغال بیش از ۱۶۰هزار نفر انجامید که در هر ۲ زمینه رشد بی‌سابقه‌ای ثبت شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون بیان‌داشت: امسال چهار هزار میلیارد تومان اعتبار از بانک مرکزی دریافت شد و به استان‌ها تخصیص یافت. باتوجه‌به این میزان تسهیلات دریافتی، هدف‌گذاری ما در حوزه مشاغل خانگی ایجاد اشتغال پایدار به‌وسیله «پشتیان» است؛ کسی که زنجیره ارزش و تأمین را برای افراد تحت پوشش در هر شهرستان و استانی ایجاد کند.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]