️ آغاز فعال سازی زیست‌بوم کارآفرینی کشور با هدف توسعه اشتغال
️ آغاز فعال سازی زیست‌بوم کارآفرینی کشور با هدف توسعه اشتغال

مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال با اشاره به ️ آغاز فعال سازی زیست‌بوم کارآفرینی کشور از گیلان گفت: به منظور راهبری فرآیندهای مرتبط با کارآفرینی، کانون کارآفرینان برتر رسمی در سطح ملی و استانی را ایجاد کردیم.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به اینکه یکی از مشکلات اقتصادی کشور بحث اشتغال است, یکی از راه های مناسب که برای پایداری و گسترش اشتغال وجود دارد, بحث توسعه کارآفرینی و اهمیت بحث کارآفرینی است.

به گفته ی علی زندوکیلی, مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار برای اینکه بتوانیم کارآفرینی را توسعه دهیم, باید چندین کار انجام دهیم,یکی از این اقدامات نهادسازی است. به همین منظور کانون نهادکارآفرینان برتر کشور را شکل دادیم,این نهاد به صورت دستورالعمل و با چندین نقص درگذشته وجود داشت, که از حالت دستورالعمل به حالت اساسنامه تبدیل کردیم. با این کار جنبه صنفی و مردمی بودن آن را افزایش دادیم,جایگاه آن را در بین دستگاه دولتی(از جمله شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی) و کارگروه اشتغال استان‌ها ارتقا بخشیدیم که رئیس کانون باید در این شوراها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی در حوزه کارآفرینی، تشکیل اتاق فکر کارآفرینی استان و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بخش خصوصی در زیست‌بوم کارآفرینی از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که برای این کانون پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به  گزارشی از سامانه رصد اشتغال بیان کرد: بر اساس درصد پیشرفت ،تعداد ثبت، نتایج نظارت‌های سامانه ملی رصد اشتغال بر اساس درصد صحت اپراتور توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.

علی زندوکیلی در بخش دیگری محورهای اصلی برنامه‌های اداره کل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال معاونت پیرامون پیگیری دریافت کامل و به موقع تسهیلات بانکی اشتغال برای هر استان، سوق دادن تسهیلات به سمت طرح‌های با دینامیک اشتغال بالا ونظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات را تشریح و در ادامه به توضیحاتی پیرامون فرصت‌های شغلی استان با استفاده از منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت در این بخش نظارت بر طرح‌های عقد قرارداد شده با بانک توسعه فرصت‌های شغلی استان با استفاده از منابع تبصره ۱۸و جذب کامل و به موقع منابع تسهیلاتی تبصره ۱۸و توجه به مطالبات مردمی در موضوع تسهیلات تبصره ۱۸پرداخت.

علی زندوکیلی، مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال  با اشاره به ️ آغاز فعال سازی زیست‌بوم کارآفرینی کشور از گیلان گفت: به منظور راهبری فرآیندهای مرتبط با کارآفرینی، کانون کارآفرینان برتر رسمی در سطح ملی و استانی را ایجاد کردیم که به عنوان یک اتاق فکر برای ایجاد تعامل موثر بین بخش دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ۱۳۰۰مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سطح کشور گفت: ارایه کلیه خدمات کارآفرینی توسط این نهادها به جامعه از دیگر اقدامات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کارآفرینی است.

زندوکیلی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴نشست شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جهمور برگزار شده است و در این جلسات ۵مصوبه در حوزه کارآفرینی به تصویب رسید. در تلاش هستیم تا زیرساخت های لازم برای توسعه کارآفرینی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]