جزئیات صدور ضمانت نامه در بخش تعاون در سال جاری
جزئیات صدور ضمانت نامه در بخش تعاون در سال جاری

مطابق آمارهای ارائه شده در صندوق ضمانت تعاون, از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۲هزار و ۴۹۶ ضمانت نامه صادر شده است که مبلغ این ضمانت نامه حدود ۳۱.۷۷۲.۸۱۲ میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون که به عنوان یکی از الزامات قانون اصل ۴۴ برای بخش تعاون پیش بینی شده بود، پس از تاسیس و آغاز به کار رسمی بانک توسعه تعاون در سال گذشته، ایجاد و طی یک مراسم رسمی با حضور رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

در واقع هدف اصلی از ایجاد صندوق ضمانت از سرمایه گذاری بخش تعاون حمایت و کمک به تعاونی ها در اخذ تسهیلات بانکی بوده است به نحوی که از این طریق تلاش شده است تا ضمن تحقق پیش بینی اصل ۴۴ قانون اساسی، به مسائل و مشکلات تعاونی ها در زمان اخذ تسهیلات بانکی و ارائه وثایق لازم پایان داده شود.

مطابق آمارها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۲هزار و ۴۹۶ ضمانت نامه صادر شده است  که مبلغ این ضمانت نامه حدود۳۱٫۷۷۲٫۸۱۲میلیون ریال بوده است.

البرز محمدی,مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در آخرین اظهارات خود در شهریور ماه ۱۴۰۲ گفت: کاهش ۶۰ درصدی کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌های شرکت‌های تعاونی به منظور توسعه چتر حمایتی در این بخش، از جمله مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه بخش تعاون، اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور است.

محمدی در همان زمان ادامه‌داد: از جمله سایر اقدامات مهم این صندوق، صدور ضمانت‌نامه تا سقف ۲۱۰میلیارد ریال، اعطای حد اعتباری برای تعاونی‌های ممتاز تا سقف ۲۱۰میلیارد ریال، تضمین طرح‌های روستامحور تعاونی دارای توجیهات لازم تا سقف ۱۰ میلیارد ریال بدون اخذ وثیقه ملکی، تخفیف ۳۰درصد کارمزد برای متقاضیان خوش‌حساب و همچنین ایجاد خط اعتباری جدید ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها قابل ذکر است.

وی تصریح کرد: در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان نیز قدم‌هایی برداشته شده که از بین آن‌ها می‌توان به تضمین ۱۰۰درصد تسهیلات کسب‌وکارهای دانش‌بنیان تا سقف ۱۰میلیارد ریال اشاره کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون درباره اقدامات انجام شده در حوزه بانوان نیز گفت: تضمین طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی بانوان بدون اخذ وثیقه ملکی تا پنج میلیارد ریال و تضمین اصل و سود تسهیلات خرد برای بانوان بر اساس تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری بدون دریافت تضامین از جمله تلاش‌هایی است که برای تسهیل کار بانوان برداشته شده است.

جزئیات صدور ضمانت نامه در بخش تعاون در سال جاری

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]