آموزش مهارت فنی و حرفه ای به هنرجویان خارجی در کشور
آموزش مهارت فنی و حرفه ای به هنرجویان خارجی در کشور

به گفته ی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نخستین گروه از متقاضیان و هنرجویان کشورهای مختلف به زودی در فنی و حرفه‌ای ایران، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیپلماسی مهارت  یک راهبرد اساسی برای کمک به کشورهای هدف و صدور توانمندی ایران در ابعاد مختلف از جمله آموزش های مهارت است.از سوی دیگر یکی از مطالبات مهم صنایع بزرگ و بنگاه های اقتصادی کمبود نیروی کار ماهر است که با برنامه ریزی می توان به این مهم دست یافت و مشکلات این حوزه تا حدودی مرتفع شود.

تاچندی پیش رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر از اجرای طرح دیپلماسی مهارت در استان های مرزی داده بود که اکنون خبر از اجرای تفاهم نامه همکاری در حوزه ارائه آموزش های مهارتی و صدور خدمات به سایر کشورها بر اساس نیازسنجی‌ها داده است.

طی روزهای اخیر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه دیپلماسی مهارت،  دیدار و گفتگو کردند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، با تبیین رویکرد دولت برای گسترش همکاری‌ دوجانبه با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه، حوزه اوراسیا و قاره آفریقا گفت: با شناخت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، این سازمان را با تجربه‌ترین مجموعه کشور در زمینه ارائه آموزش‌های حرفه‌ای می‌دانیم.

وی افزود: با توجه به تجربه صادرات معادل ۲میلیارد دلار کالاهای دانش بنیان، تمایل داریم در زمینه آموزش‌های مهارتی به مربیان و هنرجویان سایر کشور از ظرفیت‌های کم نظیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، جهت گسترش دیپلماسی و خلق ثروت استفاده کنیم.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اثبات حسن نیت ایران به سایر کشورها و جلب اعتماد آنها به واسطه پیشرفت تکنولوژی و ارائه مطلوب خدمات به آنها از سوی کشورمان، بیان داشت: در خصوص همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آماده امضاء تفاهم‌نامه هستیم و هدف همه ما این است که مجموع خروجی دیدارها و رایزنی‌ها باید به استفاده از منابع بهینه کشور در جهت تأمین منافع ملی منجر شود.

 توسعه دیپلماسی مهارت راهبرد اصلی سازمان 

در این دیدار عظیمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تبیین راهبردها و برنامه‌های استراتژیک سازمان آموزش فنی و حرفه کشور، تصریح کرد: توسعه دیپلماسی مهارت بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارتخانه متبوع، راهبرد اصلی سازمان است و استفاده از ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور، باعث تسریع در روند برنامه‌ها و شاخص‌های این راهبرد می‌شود.

وی گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای آموزش‌های مهارتی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و اجرای فرآیند استخدام نیروهای جدید، تفاهمنامه همکاری با بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی از جمله گروه خودروسازی سایپا، آشام دیزل و شایان دیزل امضاء کرده و تفاهم نامه همکاری با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم به زودی منعقد می‌شود.

عظیمی با اشاره به اهمیت این رویکرد در گسترش چتر مهارتی در ایران و فراتر از مرزها، افزود: علاوه بر این، با داشتن سرمایه انسانی توانمند و متخصص و زیرساخت های جامع استاندارد، برای اجرای راهبرد اصلی توسعه دیپلماسی مهارت، آمادگی کامل داریم.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مرکز ملی تربیت مربی کرج با ظرفیت پذیرش و اسکان شبانه روزی یک‌هزار نفر و داشتن کارگاه‌های مدرن در رشته‌های مختلف از جمله خودرو، فناوری های نو، انرژی‌های خورشیدی، برق، امور ساختمان و …، یکی از مراکز و ظرفیت‌های کم نظیر سازمان برای ارائه آموزش به هنرجویان سایر کشورهاست.

در این دیدار، مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به زودی نخستین گروه از متقاضیان و هنرجویان کشورهای مختلف، آموزش‌ لازم در رشته خودرو را در مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران فرا خواهند گرفت.

پایان پیام/

 

 

 

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]