ورود «مجتبی» به بازار امارات | رقابت صادراتی در تحریم دشوار است
ورود «مجتبی» به بازار امارات | رقابت صادراتی در تحریم دشوار است

حسینی وفا مدیر صادرات مجموعه صنایع غذایی «مجتبی» گفت: کیفیت خوب محصولات «مجتبی» باعث شد به بازار سخت امارات ورود کند اما رقابت صادراتی در حالی که تحریم هستیم دشوار است.

علی حسینی وفا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این که محصولات آبمیوه مجتبی با استقبال جدی در بازار صادرات مواجهه شد اظهار کرد: تا کنون به بیش از ۲۰ کشور صادرات انجام شده است؛ روسیه، قرقیزستان، ارمنستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، هند و پاکستان مشتریان جدی ما هستند.
مدیر صادرات مجموعه صنایع غذایی مجتبی با بیان این که تمام ظرفیت تولیدی کارخانه به فروش می رسد و در حال افتتاح کارخانه دوم در خرداد ماه هستیم، افزود: شرکت مجتبی توانست به بازار سختی مثل امارات ورود پیدا کند؛ پیش از این نمونه بار به انگلستان صادر شد اما برای گرفتن نمایندگی ثابت و صادرات متناوب، مجوزهایی نیاز است.
وی تاکید کرد: مهم ترین مشکل بحث نظام بانکی، عدم توانایی در نقل و انتقال پول بین شرکت ها است؛ این مانع نتیجه تحریم ها و مشکل جدی برای صادرات است.
حسینی وفا با بیان این که کسب و کارهای قوی در زمینه تولید محصولات خوراکی در کشور موجود است، اضافه کرد: متاسفانه نمایش نادرست این محصولات در عرصه جهانی و وجود مسائل سیاسی، صادرات را با مشکل روبرو کرده است.
وی با تاکید بر این که باید یک زنجیره صادراتی شکل بگیرد که موانع صادرات برداشته شود، گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای عرضه محصولات، کسب و کارها، شکل گیری مذاکرات جدی و شناسایی خریداران دارای پتانسیل است اما نیاز به اقدامات دیگری از جمله مبادلات نقدینگی بانک ها، حمایت دولت ها است.
مدیر صادرات مجموعه صنایع غذایی «مجتبی» یادآور شد: شرکت آبمیوه مجتبی، از سال ۱۳۸۹ از خراسان رضوی شروع به عرضه محصولات خود کرد و با موفقیت و استقرار در بازار مواجهه شد؛ در حال حاضر خوشبختانه در کل ایران محصولات شرکت عرضه می شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]