اقتصاد ایران: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی جزئیات حمایت از رشد تولید محصولات دانش بنیان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمد صادق خیاطیان در نشست خبری امروز ۳۱ مرداد در صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از برنامه‌های صندوق را بسته رشد تولید محصولات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: برآورد کرده ایم که حدود هزار شرکت را با تأمین مالی حدود ۱۰ همتی به رشد فروش تا ۱۰ همتی برسانیم و در همین راستا با ۴ بانک عامل توافق کرده ایم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از امروز شرکت‌هایی که بتوانند رشد فروش دو برابری محصول و یا بالای ۱۰۰ همت فروش داشته باشند، می‌توانند در سامانه غزال درخواست خود را برای دریافت تسهیلات اعلام کنند و بعد از ارزیابی آنها را به شبکه بانکی معرفی می‌کنیم و با تضمین صندوق، تسهیلات را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور از طریق سامانه غزال در فراخوان بسته رشد تولید شرکت کنند، گفت: جهت شرکت در فراخوان کافی است شرکت‌ها پس از ورود به سامانه غزال درخواست «تسهیلات رشد / تثبیت تولید (سرمایه در گردش)» را ثبت کنند.

خیاطیان افزود: شرکت‌هایی که می‌خواهند در این فراخوان شرکت کنند باید دارای برنامه منسجم برای افزایش ۳۰ درصدی صادرات رسمی محصولات دانش‌بنیان خود در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ باشند.

وی درباره جزئیات حمایت‌های صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان توضیح داد و افزود: معرفی شرکت‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش یک ساله تا سقف ۱,۰۰۰ میلیارد ریال با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۲۳ درصد) بدون الزام به ایجاد میانگین موجودی یا مسدودسازی منابع توسط شرکت‌ها برای شرکت‌های دارای رتبه اعتباری مناسب، پس از ارزیابی درخواست و شرایط مالی شرکت، امکان معرفی به بانک‌های منتخب همراه با ارائه ضمانت‌نامه اعتباری صندوق به عنوان تضمین (وثیقه) اصلی دریافت تسهیلات میسر می‌باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: معرفی شرکت‌ها به بانک برای دریافت انواع ضمانت‌نامه‌های پیمان (پیش‌پرداخت، حسن انجام کار و کسور وجه‌الضمان) مورد نیاز برای انعقاد و جاری‌سازی قراردادهای فروش همراه با تأمین ۵۰ درصد سپرده نقدی مورد نیاز بانک توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تخفیف ۳۰ درصدی در کارمزد صدور ضمانت‌نامه بانکی از جمله این حمایت‌ها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی که درصد رشد فروش، و نسبت افزایش فروش دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شده آن‌ها به تسهیلات درخواستی بالاتر باشد در اولویت قرار دارند، گفت: ارائه مستندات تکمیلی برای احراز رشد فروش یا صادرات (از جمله قراردادهای فروش یا صادرات) ارزیابی شرکت‌های متقاضی را تسهیل و تسریع می‌کند.

خیاطیان با بیان اینکه ارائه اظهارنامه سال ۱۴۰۱ برای ثبت نام در فراخوان الزامی است، تصریح کرد: همچنین شرکت متعهد می‌شود تا پیش از معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات یا ضمانت‌نامه، صورت مالی حسابرسی‌شده سال ۱۴۰۱ خود را ارائه کند.

وی در پایان گفت: این فراخوان صرفاً شرکت‌های دانش‌بنیان ریاست جمهوری را شامل می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]