جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 23051
  • 04 سپتامبر 2023 - 20:16
  • 175 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودرویی که زیر قیمت کارخانه در دسترس متقاضیان قرار گرفت

خودرویی که زیر قیمت کارخانه در دسترس متقاضیان قرار گرفت
خودرویی که زیر قیمت کارخانه در دسترس متقاضیان قرار گرفت

اکو ایران : روند کاهشی قیمت بازاری خودرو سبب شده تا شاهد نزدیکی میان قیمت خودروها در بازار و کارخانه باشیم. محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی بیش از سایر خودروها این کم شدن میان فاصله قیمتی بازار و کارخانه را تجربه کرده اند.

به گزارش اکو ایران، متقاضیان جک J4 می توانند این خودرو را زیر قیمت کارخانه از بازار خرید کنند.

بررسی کارنامه نشان می دهد، متقاضیان این خودروی سدان جمع و جور شهری می توانند این محصول کرمان موتور را حدود ۲۵ میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه از بازار خریداری کنند.

کرمان موتور در حال حاضر جک J4 را با قیمت ۷۶۵ میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می کند اما همین خودرو در بازار با قیمت ۷۴۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

روند کاهش قیمت خودرو از ابتدای امسال استارت خورد. کارشناسان دلیل این اتفاق را ثبات نسبی می دانند که در بازار ارز اتفاق افتاده است. بررسی روند قیمت بازاری خودرو طی بیش از پنج سالی که از بازگشت تحریم ها می گذرد نشان داده که نرخ ارز همانند قطب نما مسیر حرکت قیمت خودروها را به فعالان بازار نشان داده است.

نبود مشتری در بازار خودرو نیز روی قیمت خودروهای صفر کیلومتر مونتاژی تاثیر منفی گذاشته و فروشندگان چاره ای ندارند تا با کاهش قیمت، مشتریان را راغب به خرید کنند.

به نظر می رسد اتفاقی که برای جک J4 افتاده در کمین سایر محصولات حاضر در سبد محصولاتی خودروسازان خصوصی نیز باشد. البته فراموش نکنیم این اتفاق به شرطی می افتد که تغییری در روند بازاری قیمت خودرو اتفاق نیفتد.

چندی پیش کرمان موتور به دنبال مصوبه قیمتی شورای رقابت برای محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی، از برنامه ریزی برای صادرات جک J4 خبر داده بود. اما چندی بعد شورای رقابت استدلالهای مدیران خودروسز خصوصی را پذیرفت و قیمت خودروهای مونتاژی به قیمت های مدنظر خودروسازان خصوصی نزدیک کرد. به نظر می رسد با توجه به افت قیمت این خودروی سدان شهری در بازار، مدیران کرمان موتور باید برنامه هایی برای تنوع بخشی به شیوه های فروش جک J4 تدارک ببینند.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.