خرید نهال هلو پیوندی و اصلاح شده – راهنمای خرید نهال هلو
خرید نهال هلو پیوندی و اصلاح شده – راهنمای خرید نهال هلو
میوه هلو یکی از پر طرفدار ترین و خوشمزه ترین میوه های تابستانی است که طرفداران بسیار زیادی را در بازار های محلی دارد.  نهال هلو به دلیل قابلیت کاشت در تمامی اقلیم و مناطق آب و هوایی نظیر معتدل، گرمسیری و سردسیری در بین کشاورزان و باغداران نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
فهرست خبر اقتصادی خرید نهال هلو پیوندی و اصلاح شده - راهنمای خرید نهال هلو

شکل ظاهری میوه هلو همانند میوه شلیل است ولی به دلیل تفاوت های ژنتیکی موجود، میوه هلو دارای پُرز است ولی میوه شلیل پُرز ندارد.

خرید نهال هلو

عوامل موثر در کاشت و پرورش نهال هلو

برای کاشت نهال هلو بایستی فاکتور های مهمی را در نظر گرفته و آن ها را رعایت کنید که در ادامه درباره آنها گفت و گو خواهیم کرد:

  1. مناطق و اقلیم: برای کاشت نهال هلو ابتدا باید نهال مورد نظر خود را بررسی نمایید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا نهال مورد نظر شما با آب و هوای منطقه شما سازگاری دارد یا خیر. همانطور که میدانید نهال ها در انواع زودگل و دیرگل و حتی میان گل وجود دارند و سرما و گرمای مناطق می توانید باعث رشد بهتر و یا از بین رفتن درخت شود. در صورت عدم سازگاری نهال مورد نظر باید نهال دیگری را از بین ارقام هلو انتخاب کنید.
  2. آب: درختان هلو در کل به میزان آبیاری زیادی نیاز دارند. به دلیل اینکه میوه هلو یک میوه آبدار و شیرین است، برای آبدار بودن به آب بیشتری نیاز دارد.در صورتی که امکان آبیاری را ندارید و یا در مناطق شما، میزان بارش باران کم است توصیه میکنیم  از کاشت نهال هلو منصرف شوید و یا از ارقامی کاشت کنید که به میزان آبیاری کمتری نیاز دارند.
  3. خاک: درختان هلو در خاک های سنگین، رشد و باردهی خوبی ندارند و اگر انتظار یک رشد و باردهی مطلوب از درختان هلو خود را دارید باید نهال های هلو را در خاک های سبک با زهکشی مناسب کاشت نمایید.
  4. نور: نور از مهمترین نیاز های درختان هلو است، پس باید نهال های هلو را در مناطقی بکارید که نور خورشید را بتوانند به خوبی دریافت کنند.
  5. نیاز بازار: همان طور که میدانید میوه ها در انواع زود رس، میان رس و دیر رس وجود دارند. باید به این نکته توجه کنید که کدام میوه برای پرورش  شما مناسب است ودر بازار های محلی شما کدام مورد طرفدار بیشتری دارد و سپس اقدام به کاشت و پرورش نهال هلو نمایید.

انواع نهال هلو

نهال هلو آلبرتا

خرید نهال هلو آلبرتا یک خرید به صرفه است. این نهال هلو یکی از نهال های دیرگل است که از اواخر فروردین ماه گلدهی آن آغاز می شود. عمر اقتصادی نهال هلو آلبرتا ۱۰ سال است و این درخت در حالت بالغ خود ارتفاعی حدود ۴ الی ۵ متر را به خود اختصاص می دهد. میوه های هلو آلبرتا زود رس هستند و اندازه آنها بسیار درشت تر از سایر میوه های هلو است. باردهی نهال هلو آلبرتا از دومین سال کاشت آن آغاز می شود.

نهال هلو آلبرتا مناسب برای مناطق معتدل و کوهستانی است. فاصله کاشت نهال های هلو آلبرتا با یکدیگر باید ۳*۳ متر باشد. این درخت هلو به ۵۰۰ الی ۸۰۰ ساعت سرمای منفی ۷ درجه برای رفع نیاز سرمایی خود احتیاج دارد. توصیه میکنیم که نهال هلو آلبرتا را در ارتفاع ۰ الی ۱۸۰۰ متر از سطح دریا کاشت نمایید.

نهال هلو کاردی زود رس

نهال هلو کاردی زود رس جزو نهال های دیرگل است و عمر اقتصادی ۱۰ سال را دارا می باشد و در این مدت میتواند از میوه های هلو کاردی، بهره برداری اقتصادی داشته باشید.

ارتفاع درخت هلو کاردی حداکثر ۵ متر و حداقل ۴ متر است. میوه های هلو این درخت را میتوانید در اواخر خرداد ماه برداشت نمایید. میوه های هلو کاردی بسیار شیرین و آبدار با قابلیت انبار داری طولانی مدت است. از هر هکتار میتوانید چیزی در حدود ۶۰ تن میوه هلو کاردی برداشت نمایید. خرید نهال هلو کاردی را حتما به شما پیشنهاد میکنیم.

نهال هلو جوادی

از دیگر نهال های هلو دیرگل میتوانیم به نهال هلو جوادی اشاره کنیم. گل های این درخت هلو از اواخر فروردین بر روی درخت پدیدار می شوند. عمر اقتصادی نهال هلو جوادی ۱۵ سال است و ارتفاع این درخت حداکثر ۵ متر است.

شروع باردهی نهال هلو جوادی از سال سوم پس از کاشت آغاز می گردد. نهال هلو جوادی مناسب برای مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری است و برای کاشت آن باید فاصله ۳*۳ متر را رعایت نمایید. ارتفاع ۰ الی ۲۸۰۰ متر، بهترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت این نهال هلو است. توصیه میکنیم جهت خرید نهال هلو جوادی از سایت های معتبر اقدام نمایید.

نهال هلو انجیری پلنگی

نهال هلو انجیری پلنگی، باردهی خود را از دو سال پس از کاشت آغاز میکند. ارتفاع این درخت هلو بین ۵ الی ۷ متر است و عمر اقتصادی ۱۲ سال دارد. نهال هلو انجیری پلنگی میان گل و میوه های آن میان رس هستند. کاشت این نهال را در مناطق گرمسیری بسیار توصیه میکنیم.

نیاز سرمایی این درخت هلو حدود ۱۰۰ الی ۷۰۰ ساعت دمای منفی ۷ درجه است که باید درخت به خوبی آن را دریافت نماید.

اگر قصد خرید نهال هلو انجیری پلنگی را دارید، سیمین نهال دشت سبز قوشاچای بهترین انتخاب برای شما می باشد.

نهال هلو انجیری زعفرانی

نهال هلو انجیری زعفرانی از ۲ سال پس از کاشت شروع به باردهی میکنند ولی باردهی اقتصادی آنها از سال چهارم به بعد شروع میگردد. میوه های هلو انجیری زعفرانی زود رس هستند و گزینه خوبی برای صادرات هستند. عمر اقتصادی درخت هلو انجیری زعفرانی تا ۲۰ سال به طول میکشد. خرید نهال هلو انجیری زعفرانی یک سرمایه گذاری بسیار با ارزش به حساب می آید.

برای کاشت این نهال هلو باید الگوی ۳*۳ متر را رعایت نمایید. نیاز سرمایی این درخت ۵۰۰ الی ۱۰۰ ساعت است که باید آن را دریافت کند. این نهال هلو مناسب برای کاشت در مناطق سردسیر است. از مزیت های درخت هلو انجیری زعفرانی این است که به آب و آبیاری کمتری نسبت به سایر درختان هلو نیاز دارد.

هرس درختان هلو

درختان هلو به هرس جدی نیاز ندارند و فقط هرس آنها برای جداسازی شاخه و برگ های بیمار و خشک شده و همچنین فرم دهی به درخت است. نگهداری از درختان هلو بسیار ساده و آسان است.

فواید میوه هلو

میوه هلو سرشار از فسفر، پتاسیم، ویتامین C، فیبر، پروتئین، بتاکاروتن و مواد معدنی است. مصرف میوه هلو باعث افزایش عملکرد قلب، تقویت بینایی، جوانسازی پوست، جلوگیری از بیماری سرطان و تقویت سیستم گوارشی بدن می شود. میوه هلو برای تازه خوری بسیار مناسب می باشد. در صنعت کمپوت سازی از میوه هلو برای تولید کمپوت و تهیه آبمیوه استفاده بسیاری می شود.

سخن آخر

با توجه به مواردی که گفته شد، کاشت و پرورش نهال هلو میتواند برای شما کشاورزان و باغداران گرامی بسیار سود آور باشد. میوه هلو یک میوه تابستانی خوشمزه است و در بازار های محلی سهم زیادی را به خود اختصاص داده است و همچنین این میوه قابل صادرات به کشور های دیگر می باشد. شما میتوانید با پرورش درختان هلو، از فروش میوه های آنها سود خوبی را عاید خود کنید و چندین سال از درختان خود، بهره برداری اقتصادی داشته باشید.

خرید نهال هلو

برای خرید نهال بهتر است از نهالستان های معتبر و دارای مجوز های لازم اقدام کنید. سیمین نهال دشت سبز قوشا چای به شماره ثبت ۳۹۲۶، درخدمت شما عزیزان می باشد تا نهال های خود را با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت خریداری نموده و در هر کجای کشور عزیزمان که هستید با بهترین بسته بندی به همراه هدیه ویژه سیمین نهال دریافت نمایید.

سیمین نهال مهندس عیوضی، تولید کننده بیش از ۷۰ نوع نهال مثمر و غیر مثمر، با بیش از ۱۵ سال سابقه در تولید نهال های اصلاح شده و پیوندی، تضمین کیفیت نهال های خود را میدهد و به شما اطمینان میدهد که نهال های خود را با قیمتی زیر قیمت کل بازار ایران به فروش می رساند.

جهت خرید نهال میتوانید از سایت سیمین نهال به نشانی SIMINNAHAL.COM اقدام به خرید نهال های خود کنید و یا با شماره های تماس ۰۹۱۴۶۴۵۴۲۷۴ و ۰۹۱۲۰۵۷۵۱۴۲ تماس بگیرید و خرید خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن سفارشات خود را در محل مورد نظر خود دریافت کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره درباره نهال، احداث باغ، هرس و آبیاری و سم پاشی میتوانید با شماره های ما تماس بگیرید تا متخصصان ما به خوبی شما را راهنمایی کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]