یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 22333
  • 02 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 149 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خطری که خودروهای فرسوده را تهدید می کند

خطری که خودروهای فرسوده را تهدید می کند
خطری که خودروهای فرسوده را تهدید می کند

اکو ایران : قیمت خودروهای فرسوده در چند روز اخیر محل بحث بوده است. رییس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده قیمت این خودروها را اعلام کرده است. آیا دارندگان خودروهای فرسوده با این قیمت حاضر به اسقاط خودروی در اختیار خود هستند؟

به گزارش اکو ایران، رییس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده قیمت واقعی خودروهای فرسوده را بین ۳۵ میلیون تا ۴۲ میلیون تومان بسته به نوع و کیفیت خودرو اعلام کرد. قیمت اعلامی برای خودروهای فرسوده در شرایطی است که طی هفته گذشته قیمت های عجیب و غریب برای خودروهای فرسوده در فضای مجازی به گوش می رسید.

آن طور که محمود مشهدی شریف گفت مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند، اما برخی افراد فرصت طلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند؛ بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.

رییس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو تاکید کرد انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی ۲۲۰ مرکز اسقاط در سطح کشور، آماده عرضه ۴۰ هزار گواهی اسقاط با نرخ ۳۵ میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.

مشهدی شریف درباره قیمت لاشه خودوری فرسوده نیز گفت قیمت آن حول و حوش ۱۲ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

آن طور که رییس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو برآورد کرد اگر قیمت لاشه خودرو نیز در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان باشد، در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومانی قیمت خرید خودرو نیز حدود ۳۵ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

اعلام قیمت خودروهای اسقاطی در شرایطی است که هفته گذشته صحبت از پیکان ۵۰۰ میلیون تومانی هم در فضای مجازی مطرح بود. دلیل این مساله هم شایعه شدن شرط داشتن خودروی فرسوده برای واردات خودرو بود. این شاهیعه فیتیله قیمت خودروهای فرسوده را در بازار بالا کشید. حال سوال اینجاست با توجه به فاصله قیمتی میان قیمت های اعلامی از سوی انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو و ذهنیت دارندگان این خودروها آیا خطری حذف خودروهای اسقاطی را تهدید می کند یا اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده طبق روال پیشین ادامه خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند 05 مه 2024

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند

اکو ایران : سایپا بزودی عرضه محصول جدید خود را آغاز می کند.

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.