شیرینی در شب یلدا بدون افزایش قیمت
شیرینی در شب یلدا بدون افزایش قیمت

رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران گفت: با توجه به نزدیکی شب یلدا هیچ بحث کمبودی برای شیرینی حتی مواد اولیه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم علی بهره مند، رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران گفت: در صنف قنادی و شیرینی فروشان، هیچ وقت قیمت ناگهانی افزایش پیدا نمی‌کند، چراکه مواد اولیه به وفور وجود دارد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه در بازار به وفور وجود دارد و همکارانم از این بابت هیچ مشکلی ندارند افزود: امیدوارم شب یلدا بهترین خدمت رسانی به مردم ارائه شود و هیچ مشکلی و نگرانی درباره شیرینی شب یلدا وجود نداشته باشد. قیمت‌گذاری دستوری در اختیار اتحادیه نیست و خود واحدهای قنادی بر اساس متریال و عرضه و تقاضا قیمت مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در صنف قنادی و شیرینی فروشی هیچ وقت در آستانه شب یلدا قیمت ناگهانی افزایش پیدا نمی‌کند؛ چراکه مواد اولیه به وفور وجود دارد. همکاران هم آمادگی لازم برای مدیریت بازار را دارند و هیچ وقت به خاطر افزایش تقاضا قیمت را افزایش نمی‌دهند. با اطمینان خاطر می‌توان گفت که هیچ افزایش قیمتی حتی برای شب عید هم وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: به همکاران توصیه می‌شود که تکریم مشتری را داشته باشند؛ چراکه مشتری ولی نعمت مغازه است. بنابراین تکریم مشتری واجب است همچنین از مردم هم درخواست می‌شود که شیرینی مورد نیاز را صرفا از قنادی های مجاز تهیه کنند.

بهره‎مند تصریح کرد توصیه می‌شود مردم از واحدهای که قناد نیستند و هیچ نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد شیرینی نخرند. در واقع نانوایی که جلویی مغازه خود مشغول به فروش شیرینی است متخلف است. منشا شیرینی های عرضه شده هم مشخص نیست، متاسفانه نامه نگاری و تذکر اتحادیه هم تا به امروز بی تاثیر بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: بیشترین چالش صنف قنادان همین فروش شیرینی توسط نانوایی است. این شیرینی های عرضه شده بی کیفیت هستند و شاید ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان ارزان تر از قنادی باشد؛ اما کیفیت ندارد. چراکه تخصصی پشت آن نیست همانطور که قنادی ها تخصصی در پخت نان ندارد و اقدام به فروش آن نمی‌کنند، آنها هم نباید اقدام به فروش شیرینی بپردازند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]