شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 24296
  • 10 سپتامبر 2023 - 0:12
  • 149 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تسلا از چینی‌ها کپی کرد

تسلا از چینی‌ها کپی کرد
تسلا از چینی‌ها کپی کرد

سالها پیش وقتی اسم خودروسازی چین می‌آمد اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسید کیفیت پایین و کپی کاری بود. اما طی سال‌های اخیر این اخبار جای خود را با اخبار پیشرفت‌های چشمگیر جا به جا شده است.

تسلا فرمانروای بلامنازع خودروهای برقی و سوپراستار امروز صنعت خودرو است. اما ایرادی که خیلی به آن گرفته می‌شود مدل‌هایی است که سالها از طراحی آنها می‌گذرد و تسلا زخمت به روزرسانی ظاهری آنها را به خود نمی‌دهد.

تسلا برای راضی نگه داشتن مشتریان جدید خود مدل ۳ که پرفروشترین محصول آن حساب می‌شود را فیس لیفت کرد. اما تصاویری که در صفحات مجازی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد تسلا در جدیدترین محصول خود به طور محسوسی از دماغه بی وای دی سیل که یک خودرو چینی است الگوبرداری کرده.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۹_۱۹-۵۷-۱۴photo_۲۰۲۳-۰۹-۰۹_۱۹-۵۷-۳۳

اما سوال اینجاست که اگر برخی خودروسازان چینی مانند بی وا دی به جایگاهی رسیده اند که تسلا از آنها کپی برداری می‌کند چرا نمی‌توانند گوی رقابت را از تسلا و دیگر خودروسازان مطرح آسیایی و اروپایی بربایند؟

نشریه موتوروان در جدیدترین گزارش خود اعتقاد دارد که چینی‌ها چوب بدنامی‌های گذشته‌شان را می‌خورند. اما به نظر می‌رسد سرمایه گذاری چینی‌ها در حال جواب دادن است.

motor1-numbers-chinese-brands (2)آمار نشان می‌دهد سهم چینی‌ها در بازار های در حال توسعه (به جز آمریکای لاتین) به طور محسوسی رشد کرده است. جازه بزرگ چینی‌ها نیز روسیه بود که بعد جنگ اوکراین حالا ۵۰ درصد بازار خود را در اختیار چینی‌ها می‌بیند. البته در آمار موتوروان به ایران اشاره‌ای نشده. ایران نیز بعد از سال ۹۷ تنها خودروهای خارجی که در بازار خود دید، خودروهای مونتاژی چینی بود.

اما شاهکار چینی‌ها در بدبین ترین بازار نسبت به آنهارخ داد. آنها در تمام بازارهای اروپایی که حضور داشتند شاهد رشد فروش خود بوده‌اند. البته سهم آنها در بهترین حالت به ۵ درصد هم نمی‌رسد.

motor1-numbers-chinese-brands (1)

موتوروان در آماری که از صفحه اینستاگرام خود با ۱۴۰ هزار دنبال کننده به دست آورده ادعا می‌کند که بازخورد منفی نسبت به محصولات چینی‌ حدود ۶۰ درصد است. این در حالی است که خودروهای برندهای مطرح در بدترین حالت حدود ۴۰ درصد بازخورد منفی دارند.

به اعتقاد موتوروان بزرگترین مانع برای موفقیت برندهای چینی به خصوص در بازارهای اروپایی بدنامی آنهاست و این مشکل تنها با تداوم سرمایه‌گذاری چینی‌ها و به مرور زمان حل خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.