رنگ‌ های خوراکی و کاربردهای آنها
رنگ‌ های خوراکی و کاربردهای آنها

برای تغییر رنگ محصولات غذایی می ‌توان از رنگ‌ های خوراکی طبیعی استفاده کرد.

به گزارش بازار، برای تغییر رنگ محصولات غذایی می ‌توان از رنگ‌ های خوراکی طبیعی استفاده کرد. این رنگ ‌ها به عنوان مواد افزودنی در ترکیبات بسیاری از فرآورده ‌های غذایی به چشم می ‌خورند. استفاده از رنگ خوراکی باعث افزایش جذابیت محصول شده و مصرف کنندگان را به خرید آن ترغیب می ‌کند.

برای تغییر رنگ محصولات غذایی می ‌توان از رنگ‌ های خوراکی طبیعی استفاده کرد. این رنگ ‌ها به عنوان مواد افزودنی در ترکیبات بسیاری از فرآورده ‌های غذایی به چشم می ‌خورند. استفاده از رنگ خوراکی باعث افزایش جذابیت محصول شده و مصرف کنندگان را به خرید آن ترغیب می ‌کند.

رنگ خوراکی چیست؟

رنگ ‌های خوراکی عبارتند از رنگ‌ ها یا رنگدانه‌ هایی که برای رنگ دادن به محصولات صنایع غذایی در کنار طعم دهنده استفاده می‌ شوند. این مواد را می ‌توان برای زیباتر و جذاب ‌تر کردن انواع غذا و نوشیدنی به کار برد. محصولات متنوعی در بازار فروش رنگ خوراکی عرضه می ‌شود. متقاضیان برای خرید انواع رنگ خوراکی می‌ توانند آنها را به شکل مایع، خمیری، پودری و ژل از عرضه کننده رنگ غذا سفارش دهند.

استفاده از انواع رنگ خوراکی راهکاری بسیار موثر برای عرضه محصولات جذاب و مشتری پسند به بازار است. محصولاتی که در ترکیبات آنها از رنگ خوراکی استفاده می ‌شود برای مصرف کنندگان اشتهابرانگیزتر هستند. رنگ خوراکی برای رنگ دادن به غذاهایی که به دلایلی رنگشان از بین رفته هم استفاده می‌ شود. به طور مثال ممکن است نور، رطوبت و… باعث از بین رفتن رنگ شود. در چنین حالتی برای اضافه کردن رنگ به مواد غذایی کافیست از رنگ خوراکی استفاده کنیم.

رنگ‌ های خوراکی به ۲ نوع تقسیم می‌ شوند: رنگ خوراکی طبیعی و رنگ خوراکی مصنوعی. در اکثر مواقع برای تهیه رنگ های خوراکی طبیعی از انواع گیاهان استفاده می‌ کنند. این مواد هیچ ضرری برای سلامتی مصرف کنندگان نداشته و حتی می‌ توانند سودمند هم باشند. موارد زیر چند نمونه از رنگ ‌های طبیعی مورد استفاده در صنایع غذایی هستند:

  • رنگ قرمز چغندر
  • رنگ نارنجی هویج
  • رنگ زرد زعفران
  • رنگ بنفش کلم قرمز
  • رنگ زرد زردچوبه

بعضی از رنگ ‌های خوراکی از ترکیبات شیمیایی به دست می‌ آیند. به این نوع از رنگ‌ های غذا رنگ خوراکی مصنوعی می گویند. این افزودنی ‌های رنگی را می ‌توان برای تهیه انواع خوراکی ‌ها و نوشیدنی ‌ها به کار برد اما استفاده از آنها می تواند باعث بروز برخی اشکالات در بدن شود. به طور مثال ضریب هوشی کودکان را کم می ‌کند. به همین جهت ممنوعیت‌ هایی برای استفاده از آنها در نظر گرفته می شود.

رنگ‌ های خوراکی چه کاربردهایی دارند؟

همان طور که اشاره شد رنگ‌ های خوراکی جزو مواد مورد استفاده در فرآیند تولید فرآورده‌های غذایی هستند. برای تهیه بسیاری از محصولاتی که در برنامه غذایی روزانه ما وجود دارد از رنگ خوراکی استفاده می ‌شود. استفاده از این مواد افزودنی در تولید محصولاتی همچون لبنیات، کیک، شیرینی، نوشیدنی، بستنی، مکمل غذایی و… مورد توجه قرار دارد. تولید کنندگان صنایع غذایی به کمک رنگ خوراکی می ‌توانند حس خوشایندی در مصرف کنندگان ایجاد کرده و تمایل آنها به خرید محصولات را افزایش دهند. این رنگ ‌ها برای آشپزی و تهیه غذا در مراکزی مثل رستوران‌ ها هم استفاده می ‌شوند. برای پخت و تزئین غذا در منزل هم می ‌توان از رنگ ‌های خوراکی استفاده کرد.

رنگ‌ های خوراکی علاوه بر این که نیاز ما برای تهیه انواع غذا و فرآورده‌ های غذایی را تامین می ‌کنند کاربردهای دیگری هم دارند. این مواد را می ‌توان برای تولید محصولات آرایشی استفاده کرد. در تولید دارو، تجهیزات پزشکی و صنایع دستی هم به کار می روند.

انواع رنگ خوراکی

ماگنولیا؛ تولیدکننده رنگ های خوراکی طبیعی در ایران

شرکت دانش بنیان طعم و عطر ماگنولیا مفتخر است که انواع رنگ خوراکی طبیعی را با بهره‌ گیری از فناوری روز دنیا تولید و روانه بازار کند. محصولات این شرکت با نام تجاری ماگنولیا و آلس پایس در دسترس مشتریان قرار گرفته و تامین کننده نیاز خریداران در بازارهای داخلی و خارجی است. رنگ‌ های خوراکی شرکت ماگنولیا از خصوصیات ارزشمندی همچون شفافیت، عدم وجود بوی خاص، ماندگاری مناسب و… برخوردارند. به همین جهت عرضه آنها نیاز تولیدکنندگان صنایع غذایی، اصناف و مصرف کنندگان خانگی را به خوبی پوشش می‌ دهد.

منبع : تولیدکننده رنگ های خوراکی طبیعی 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]