۳ دهک اول از پرداخت حق بیمه پایه معاف شدند
۳ دهک اول از پرداخت حق بیمه پایه معاف شدند

مجید مشعلچی، قائم مقام بیمه مرکزی، درباره مشکل افرادی که بدون بیمه پایه خدمات بیمه تکمیلی خریداری کرده‌اند و در زمان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی مراکز درمانی این پوشش را نمی‌پذیرند، گفت: در برنامه بودجه ۱۴۰۳ یک الزام در نظر گرفته شده است. قانون‌گذار اعلام کرده که تمام مراکز درمانی باید با یک بیمه پایه قرارداد داشته باشند و در پوشش هزینه‌های درمان، بیمه پایه و بیمه تکمیلی باید سهم خود را پرداخت کنند و به‌عنوان مکمل یکدیگر عمل نمایند.

اخیراً برخی از دارندگان بسته‌های بیمه تکمیلی با مشکلی مواجه شده‌اند که به دنبال آن، علی‌رغم پرداخت هزینه‌ های بیمه، نمی‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. از چند ماه گذشته، ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمانی به افرادی که بدون بیمه پایه این پوشش بیمه‌ای را خریداری کرده‌اند، متوقف شده است و مراکز درمانی این پوشش را برای کاهش هزینه‌های درمانی نمی‌پذیرند.

معافیت پرداخت حق بیمه برای ۳ دهک اول

مجید مشعلچی‌، قائم مقام بیمه مرکزی درباره مشکل افرادی که بدون بیمه پایه، خدمات بیمه تکمیلی خریداری کرده‌اند و در زمان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی، مراکز درمانی پوشش بیمه‌ای را نمی‌پذیرند، اظهار داشت: امسال در برنامه بودجه ۱۴۰۳ یک اجبار دیده شده و قانون گذار اعلام کرده است که تمام  مراکز درمانی  باید با یک بیمه پایه قرارداد داشته باشند و در پوشش هزینه‌های درمان، بیمه پایه باید سهم خود را و بیمه تکمیلی هم سهم خود را بپردازند و مکمل یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۵ الی ۶ درصد از مردم کشور بیمه پایه ندارند، ادامه داد: از سوی دیگر دولت شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بیمه پایه را هم تسهیل کرده است و ۳ دهک اول هم معاف از پرداخت حق بیمه پایه هستند. این شرایط جدید بیمه‌ای سه ماه گذشته ابلاغ شده و اجرای آن در برخی از مراکز درمانی اجرا شده است.

حق-بیمه

قائم مقام بیمه مرکزی تاکید کرد: البته اجرای این شرایط بدان معنی نیست که افرادی در حال حاضر بیمه پایه ندارند اما بیمه تکمیلی خریداری کردند نتوانند از خدمات خریداری کرده، محروم بمانند. سال گذشته در این باره هیچ اجباری وجود نداشت اما طبق قانون این اجبار شده و از آنجایی که نسخ پزشکی و درمانی الکترونیکی شده و باید بیمه پایه در سیستم ثبت شود و افراد حتما باید ثبت بیمه‌ای یا تامین اجتماعی یا سازمان بیمه سلامت داشته باشند.

مشعلچی گفت : از سوی دیگر شرکت‌ های بیمه‌ای با مراکز درمانی این رایزنی‌ ها را داشته باشند که اگر فردی بیمه پایه ندارد تقاضای آن چگونه پاسخ داده شود چرا که باید توجه داشت، داشتن بیمه پایه در محاسبات تاثیر می‌گذارد و در محسبات هزینه‌های درمان، هزینه افراد با حق بیمه پایه و بدون آن متفاوت است.

وی با بیان اینکه توصیه ما این است که افراد به مراکز درمانی مراجعه کنند که طرف قرارداد با ان شرکت بیمه‌ای باشد که افراد با آن قرار منعقد کرده‌‌اند، تاکید کرد: به هر حال در حال حاضر افراد بدون بیمه پایه هم مشمول استفاده از خدمات بیمه درمانی خریداری شده، خواهند شد اما اگر مراکز درمانی به هر دلیلی پوشش هزینه‌ای را نپذیرفت، افراد هزینه‌ها را بپردازند و مداک مورد نیاز را تهیه و به شرکت بیمه‌ ای طرف قرارداد مراجعه کنند و مطالبات را دریافت کنند.


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۵۷۱۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]