بازار خودرو از ارز نیمایی چقدر سهم برد ؟
بازار خودرو از ارز نیمایی چقدر سهم برد ؟

صنایع حمل و نقل و خودرو از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۴ مهر ماه، مجموعاً ۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند که از این مقدار، ۲ میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلار از طریق ارز نیمایی تأمین شده است. بانک مرکزی از اول فروردین تا ۴ مهر ماه امسال، ۳۳ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات فراهم کرده است.

تحلیل تأمین ارز برای بخش صنعت نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا ۴ مهر ماه، ۲۵ میلیارد و ۷۹ میلیون دلار ارز برای این بخش تأمین شده است که از این میزان، ۱۷ میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار از محل نیما و ۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار از طریق ارز واردات در مقابل صادرات تأمین گردیده است.

تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۱۳۸ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۸۴ میلیون دلار صورت گرفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تشریح وضعیت صنعت خودرو و چالش‌هایی که در پی برخی سیاست‌گذاری‌های اشتباه و تحمیلی به این صنعت، تاکید کرد که نگاه به این صنعت باید واقع‌بینانه‌ باشد؛ این صنعت دیگر توان این حجم از زیان انباشته را ندارد.

این گروه های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون دلار، ۶۱۶ میلیون دلار، ۲۵۷ میلیون دلار، ۵۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۴ مهر ماه سال جاری دریافت کرده اند.

به این ترتیب، در مجموع برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار، صنایع معدنی ۳ میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید ۳ میلیارد و ۷ میلیون دلار، صنایع شیمیایی و پلیمری ۲ میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار، منسوجات و پوشاک ۹۳۴ میلیون دلار و سایر ۸ میلیارد و ۶۸۵ میلیون دلار ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

ارز-نیمایی


منبع:

مهر



کدخبر:
۳۳۵۹۲۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]