ارز اختصاصی به «دبش پک» ۴۰۰ چاپخانه را از فرسودگی ناوگان نجات می‌داد
ارز اختصاصی به «دبش پک» ۴۰۰ چاپخانه را از فرسودگی ناوگان نجات می‌داد

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران گفت: اگر این مبلغ به بخش خصوصی فعال در حوزه چاپ در قالب تسهیلات اختصاص پیدا می‌کرد، ‌ بالغ بر ۴۰۰ چاپخانه به روزرسانی می‌شدند و تحولی درعرصه چاپ و بسته‌بندی رخ می‌داد.

به گزارش بازار، احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به پرونده چای دبش می‌گوید: ارزی که برای واردات ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی به این شرکت داده شده می‌توانست ۴۰۰ چاپخانه در تهران را از فرسودگی ناوگان نجات دهد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران نسبت به اختصاص این مبلغ برای واردات ماشین‌آلات چاپ به یک شرکت تجاری در حالیکه صنایع چاپ و بسته‌بندی با مشکل فرسودگی ناوگان مواجه هستند، انتقاد کرده و می‌گوید: ارزی که به این شرکت برای واردات ماشین‌آلات اختصاص داده شده است، ‌ می‌توانست بخشی از صنعت چاپ را با تحول روبه رو کند. این شرکت ارز واردات ماشین‌آلات را دریافت کرده ولی ظاهرا چند ماشین محدود با ارزش بسیار پایین‌تر از این رقم وارد کرده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تخصیص منابع به واحدهای تخصصی ادامه می‌دهد:‌ البته جای شکرش باقی است که این دلارها صرف واردات ماشین‌آلات چاپ نشده است که اگر چنین می‌شد، ‌ نیمی از صنعت چاپ در ایران با شکست اقتصادی روبه رو می‌شد و بسیاری از بخش خصوصی فعال در این صنف ورشکسته می‌شدند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تصریح می‌کند: ما بارها از مسئولان دولت‌های قبل و فعلی خواستیم که فرسودگی ناوگان چاپ را جدی گرفته و نسبت به ارائه تسهیلات مورد نیاز برای واردات و تجهیز ماشین‌آلات اهتمام داشته باشند، اما پاسخ روشنی نگرفتیم، این در حالی است که این رقم برای واردات ماشین‌آلات به یک شرکت تجاری که به صورت تخصصی نیز در حوزه چاپ فعالیت نمی‌کند، اختصاص داده شده است.

به گفته نایب رئیس اتاق اصناف تهران اگر این مبلغ به بخش خصوصی فعال در حوزه چاپ در قالب تسهیلات اختصاص پیدا می‌کرد، ‌ بالغ بر ۴۰۰ چاپخانه به روزرسانی می‌شدند و تحولی درعرصه چاپ و بسته‌بندی رخ می‌داد.

ابوالحسنی ادامه می‌دهد:‌ اگر این پول برای صنعت چاپ هزینه می‌شد، و ماشین‌آلات مورد نیاز را وارد می‌کردیم، می‌توانستیم صنعت چاپ را با جهش روبرو کنیم و در حوزه صادرات نیز فراتر شرایط فعلی اقدام کنیم، این در حالیکه شرکت چاپ دبش تنها برای تولید بسته‌بندی چای این میزان ارز را دریافت کرده است.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران می‌افزاید: گلایه ما این است که چرا یک صدم یا یک دویستم این رقم، در صنعت چاپ و برای واحدهای چاپی سرمایه‌گذاری نمی‌شود. بارها از فرسودگی ناوگان چاپ سخن گفته‌ایم، ‌ از تسهیلاتی که چاپخانه‌ها برای به روزرسانی و واردات ماشین‌آلات نیاز دارند، اما اقدام چندانی انجام نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]