فوری | تاریخ دقیق صدور احکام همسان سازی اعلام شد | واریز حقوق متناسب سازی شده در آبان ماه
فوری | تاریخ دقیق صدور احکام همسان سازی اعلام شد | واریز حقوق متناسب سازی شده در آبان ماه

حسین رضایی افزود: احکام بر اساس ۹۰ درصد صادر شده و ان‌شاءالله تا روز دوشنبه کار به پایان خواهد رسید. همچنین، مجلس یکشنبه بعد از ظهر جلسه‌ای دارد که به تأمین مالی متناسب‌سازی حقوق مربوط می‌شود. این جلسه ارتباطی به صدور احکام ۴۰ درصدی همسان‌سازی امسال ندارد، بلکه موضوع آن بودجه سال آینده است و قرار است در مورد نحوه اجرای دقیق و تأمین مالی و سایر موارد تصمیم‌گیری شود.

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مرحله اجرایی رسیده است.این مرکز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قواعد و رویه‌های لازم برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تنظیم شده و به زودی احکام جدید صادر و مطالبات پرداخت خواهد شد.

«حسین رضایی» بازنشسته کشوری و از تیم چهارنفره مطالبه‌گران در این رابطه می‌گوید: دیروز (بیست و هفتم مهر) کارشناسان و مدیران سازمان استخدامی واداری کشور  و مدیران صندوق باز نشستگی کشوری در سازمان برنامه و بودجه حاضر شدند تا تست نهایی احکام صورت گیرد و مبلغ پرداختی مشخص شود؛ خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، بخشنامه صادره قبلی (بند ۶ ماده ۱ خالص که براساس آن متناسب سازی ۷۵ درصد حقوق شاغلان همتراز می‌شد) ابطال و همان مصوبه مجلس (ناخالص حقوق بدون کسر مالیات ۹۰ درصد) اجرا شد.

او ادامه داد: احکام براساس ۹۰ درصد صادر شد و انشاالله تا روز دوشنبه کار به اتمام می‌رسد؛ یکشنبه بعد از ظهر نیز مجلس جلسه دارد که این جلسه در مورد تامین مالی متناسب سازی حقوق است و البته ربطی به صدور احکام ۴۰ درصدی همسان سازی امسال ندارد  بلکه در مورد بودجه سال آینده است و قرار است در مورد نحوه اجرای دقیق و تامین مالی و بقیه موارد تصمیم گیری شود.

به گفته رضایی، این امیدواری وجود دارد که بازنشستگان کشوری تا سه شنبه با احکام جدید حقوق خود را دریافت خواهند کرد البته اگر تست احکام جدید بیشتر از روز دوشنبه به طول نینجامد، والا پرداخت حقوق جدید و معوقات در آبان ماه عملی خواهد شد.

سازمان-برنامه-و-بودجه

اطلاعیه سازمان برنامه درباره متناسب سازی

مرکز روابط عمومی، امور بین‌الملل و مدیریت دانش سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به اهمیت بالای معیشت بازنشستگان و اولویت اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق آنان برای دولت و سازمان برنامه و بودجه، این قانون به زودی از طریق صدور احکام و پرداخت مطالبات بازنشستگان، با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.»

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: «به منظور اجرای قانون مذکور، اولاٌ، با تنظیم قواعد و رویه‌های لازم و تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای قانون در سال جاری، ۴۰ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان انجام می‌شود. ثانیاً، با پیش‌بینی منابع مالی لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی به میزان ۳۰ درصد، بخش دیگری از فرایند قانونی پیموده شده است. ثالثاً، با صدور احکام جدید از سوی صندوق‌های بازنشستگی، پرداخت مطالبات به زودی آغاز خواهد شد.»

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: «با وجود این‌که مسیر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مسیری سهل و آسان نیست و با پیچیدگی‌های حقوقی و فنی روبه‌رو بوده است، دولت چهاردهم در تعامل با سایر قوای کشور، تمام تلاش خود را به کار بست تا سرعت چشمگیری در اجرای قانون ایجاد شود و پاسخ مناسبی به انتظارات به حق بازنشستگان گرامی داده شود.»


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۸۳۶۶

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]