بورس در مسیر صعود / فارس ریزشی شد + نقشه بازار
بورس در مسیر صعود / فارس ریزشی شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۹۷۷۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۰۴ واحدی قرار گرفت.

بورس روز دوم هفته را متعادل به پایان رساند و نسبت به هفته قبل شاخص کل رشد کمتری را به ثبت رساند.

بورس معاملات روز یکشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فارس، تاپیکو، شپنا، شبندر، شتران، وبملت و بوعلی تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۱۹۸۵ واحدی به ۷۱۳ هزار و ۶۵۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۲۱۹,۸۷۴.۶۰۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۰,۹۵۰.۲۵۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۵۵۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، انتخاب، صبا، خاور، مارون، شاوان و فزر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

بورس انرژی: ۴۴ هزار تن گاز مایع پتروپالایش کنگان روز گذشته در تالار بین‌الملل بورس انرژی ایران به ارزش ۲۴ میلیون دلار دادوستد شد.

مدیر عامل بورس انرژی از  موافقت کمیته فقهی سازمان بورس با معاملات سوآپ حامل‌های انرژی، در بورس انرژی خبر داد.

وزیر اقتصاد: با هدف تقویت تولید و‌ پیش‌بینی‌پذیری⁩ اقتصاد، دولت تا پایان برنامه هفتم، روش محاسبه نرخ خوراک گاز صنایع را به فرمول بازگرداند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از معامله نخستین محموله ۳۵ هزار تنی نفت سفید در بورس انرژی و صادرات آن طی روزهای آینده خبر داد.

افزایش بهره‌وری کارکنان با راه‌اندازی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

عزت اله طیبی، مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما گفت: صندوق بازنشستگی تکمیلی برای شرکت‌هایی که طرح تامین آتیه دارند می‌تواند به سبب شفافیت ابزاری مناسبی محسوب شود.بحث صندوق‌ها بازنشستگی تکمیلی رویه‌ای کارآمد است که در بازار سهام سایر کشورها از جمله اروپا و آمریکا نیز وجود دارد.در صورت مدیریت مناسب و کارآمد صندوق‌های بازنشستگی شاهد ثبات سرمایه‌گذاری در بازار سهام و افزایش بهره‌وری کارکنان خواهیم بود.

ابلاغ دستورالعمل پذیرش شرکت‌های اقتصاد دیجیتال در بورس تهران

در راستای بهبود فرایند پذیرش شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، سازمان بورس مفادی از دستور العمل مذکور را اصلاح و پس از تصویب آن، به منظور اجرا به بورس تهران ابلاغ کرد.

بر این اساس به اطلاع می رساند مفاد برخی از مواد پیوست ۷ مربوط به ( ضوابط و شرایط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال) در بورس تهران به شرح پیوست اصلاح و ابلاغ شده است.

نقش موثر این صندوق‌ها در ایجاد اشتغال و خصوصی سازی

مهدی دلبری، کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله مزایای صندوق‌های بازنشستگی می‌توان به تسهیل روند ورود و خروج سرمایه و برخورداری از ارکان نظارتی قوی ( سازمان بورس، حسابرس معتمد) اشاره کرد.مجلس و دولت می‌بایست معافیت مالیاتی مناسبی را در راستای تقویت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی درنظر بگیرند، چرا که این صندوق‌ها می‌توانند نقش موثری در اشتغال، خصوصی سازی و … داشته باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]