پاسخ جنجالی معاونت پارلمانی رئیسی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
پاسخ جنجالی معاونت پارلمانی رئیسی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

چند روز قبل خبر کوتاهی سازمان امور استخدامی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت منتشر شد.

به گزارش نبض بازار، یک خبرگزاری خبری را مبنی بر اینکه معاون رئیسی گفته است کوتاهی در عدم اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت مربوط به سازمان امور استخدامی است منتشر کرد.

اکنون معاونت پارلمانی رئیسی می گوید نقل قول قبلی اشتباه بوده و سازمان امور استخدامی در زمینه طرح ساماندهی کارکنان دولت کوتاهی نداشته است.

 به دنبال انتشار گزارشی با عنوان “قول نمایندگان مجلس برای پیگیری «طرح ساماندهی کارکنان دولت» متن جوابیه معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این خبر به شرح زیر است:

از آنجا که امروز گزارش خلاف واقع و بی‌اساسی به نقل از افراد حاضر در حاشیه مراسم مرقد امام (ره) به معاون رئیس جمهور در امور مجلس در خصوص ساماندهی نیرو‌های شرکتی و نقش سازمان امور اداری استخدامی نسبت داده شده، بدین وسیله تعابیر مورد ادعای گزارش تکذیب می‌شود.

گفتنی است طرح ساماندهی نیرو‌های شرکتی پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال و روال قانونی خود را می‌گذراند و بدیهی است در این مرحله ارتباطی به تعلل یا کوتاهی سازمان امور اداری و استخدامی ندارد و در حاشیه این مراسم پس از استماع مطالب چند نفر از حاضران سازوکار قانونی این طرح توضیح داده شد؛ بنابراین ضمن تاکید بر اینکه نقل قول مذکور صحت ندارد از آن خبرگزاری محترم انتظار دارد در انتشار اخبار دقت بیشتری صورت گیرد و از بازنشر مطالب غیر واقعی، پرهیز شود.

در خبر ایلنا آمده بود: سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار با اعضای پویش هادی در پاسخ به اینکه «میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند و به آقای رئیسی رای دادند؛ یکی از وعده‌های آقای رئیسی، حذف شرکت‌های واسطه بود و این مساله را چندین بار عنوان کردند، اما کار تا امروز به انجام نرسیده؛ چرا به این وعده عمل نشده» گفت: رئیس جمهور در این زمینه به سازمان امور استخدامی ماموریت داده، اما آن‌ها در این زمینه کوتاهی و تعلل کرده‌اند. کوتاهی از این نهاد بوده است.

بعد از پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور، یکی از نیرو‌های شرکتی گفت: اینکه در سازمان امور استخدامی کوتاهی کرده‌اند قابل قبول نیست؛ مگر آقای رئیسی، رئیس جمهور کشور نیست و مگر بر عملکرد سازمان امور استخدامی کشور نظارت ندارد؛ من به عنوان یک نیروی متخصص هفده سال است دارم می‌سوزم و می‌سازم؛ مگر می‌شود سازمان امور استخدامی ساز خودش را بزند؟!

یک فعال کارگری دیگر نیز گفت: میثم لطیفی علیرغم دو رای قاطع دیوان عدالت، سر پُست خود ماند و خودش را تبدیل وضعیت کرد، اما با تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی کشور مخالفت می‌کند! ما میلیون‌ها نفر هستیم که منتظر تصویب طرح ساماندهی و روشن شدن تکلیف خود هستیم؛ چرا سازمان امور استخدامی مخالفت می‌کند، آیا این عدالت است؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]