تاثیر کارمزد صرافی های ارز دیجیتال بر حجم معاملات
تاثیر کارمزد صرافی های ارز دیجیتال بر حجم معاملات

تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات بسیار مهم است و از جمله عواملی است که هنگام انجام معامله و خرید و فروش ارز باید در نظر گرفت. وجود انواع صرافی‌ ارزهای دیجیتال باعث تسهیل در روش‌های خرید و فروش رمز ارز و انجام معاملات ارزی می‌شود. از آنجایی که در همه بازارهای مالی هنگامی […]

تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات بسیار مهم است و از جمله عواملی است که هنگام انجام معامله و خرید و فروش ارز باید در نظر گرفت. وجود انواع صرافی‌ ارزهای دیجیتال باعث تسهیل در روش‌های خرید و فروش رمز ارز و انجام معاملات ارزی می‌شود. از آنجایی که در همه بازارهای مالی هنگامی که معامله ای انجام می‌شود، درصد کمی از کل مبلغ معامله به عنوان کارمزد به بنگاه‌های مالی تعلق می‌گیرد، خرید و فروش ارز در یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال نیز بدون هزینه نخواهد بود. میزان این کارمزدها بر حجم سودآوری معاملات تأثیرگذار خواهند بود و باعث افزایش هزینه‌های پنهان می‌شوند .

کارمزد معاملات در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

صرافی‌های کریپتو که به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند با فراهم آوردن یک پلتفرم آنلاین به کاربران فرصت انجام معامله ارز دیجیتال را می‌دهند.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال در مقابل ارائه خدمات خود، هزینه‌هایی را به عنوان کارمزد تراکنش و همچنین کارمزد معاملات دریافت می‌کنند. کارمزد تراکنش به ماینرهایی پرداخت می‌شود که تراکنش را پردازش و به بلاک چین اضافه می‌کنند.کارمزد معاملات نیز به صرافی‌های ارز دیجیتال جهت انجام معامله پرداخت می‌شود که به عنوان درصدی از ارزش معامله محسوب خواهد شد و بر اساس روش انجام آن می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل است که تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات اهمیت پیدا می‌کند.

انواع کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال

به طور کلی انواع کارمزد معاملات صرافی ارزهای دیجیتال را می‌توان به دو نوع سازنده و گیرنده تقسیم بندی کرد.

صرافی-رمزارز۱

کارمزد سازنده یا میکری

کارمزد‌های میکری غالباً از کاربرانی گرفته می‌شود که یک پیشنهاد فروش در دفترچه سفارش صرافی ثبت می‌کنند. سپس باید منتظر بمانند تا سفارش آن‌ها از سمت گیرنده با سفارش دیگری مطابقت داده شود. بنابراین بلافاصله پیشنهاد ارائه شده پذیرفته نمی‌شود. به طور معمول کارمزدهای میکری از کارمزدهای تیکری کمتر هستند.

کارمزد گیرنده یا تیکری

این نوع کارمزد هم از کاربرانی گرفته می‌شود که پیشنهاد فروشی را از دفترچه سفارش صرافی قبول کنند. در مقایسه با کارمزد میکری، سفارش در این کارمزد بلافاصله اجرا خواهد شد و همانطور که گفته شد کارمزد بالاتری نسبت به سفارش سازنده خواهد داشت.

تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات!

در رابطه با کارمزدهای صرافی ارز دیجیتال ممکن است این سؤال مطرح شود که چه ارتباطی با میزان معاملات دارد؟ یا تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات چگونه است؟ به طور کلی این کارمزدها می‌تواند بر حجم معاملات تأثیرگذار باشند. چرا که کارمزدهای بالا ممکن است معامله گران را از انجام معامله در حجم زیاد یا مکرر منصرف کنند.

در نتیجه به دنبال آن، حجم معاملات کلی در صرافی‌های ارز دیجیتال کاهش پیدا خواهد کرد. در نهایت با نقدینگی کمتر و پیشنهادهای خرید و فروش بیشتر روبه روست که منجر به گران تر شدن معامله در صرافی می‌شود.

حجم معاملات که به عنوان یک معیار مهم در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، نمایانگر سطح فعالیت و نقدینگی در بازار خواهد بود. این حجم جهت محاسبه معیارهای مهمی همچون ارزش بازار، نوسانات و روند قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه هرچه حجم معاملات‌ بیشتر باشد، کارایی بازار بیشتر و در نتیجه قیمت‌ها کشف می‌شود. همین امر باعث قیمت گذاری بهتر برای معامله گران خواهد بود.

تاثیر کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال بر سود معاملات!

علاوه بر تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات، می‌توان به تأثیر آن‌ها بر سود معاملات نیز اشاره کرد. به عنوان مثال کارمزدهای کم، تأثیر ویژه ای بر سود معاملات، به خصوص برای کاربران یا معامله گرانی که زیاد معامله می‌کنند، خواهند داشت.

به این صورت که تریدرها با کاهش هزینه‌های معاملاتی، قادر خواهند بود با افزایش سود خالص خود، راحت تر به اهداف معاملاتی دست پیدا کنند. با توجه به این مطالب می‌توان گفت در انجام معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال، در نظر گرفتن کارمزدها و همچنین انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آینده کارمزدها در صرافی ارز دیجیتال!

حال که با تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات آشنا شده اید شاید دوست داشته باشید بدانید روند تحول کارمزد معاملات در آینده چگونه خواهد بود!

صرافی-رمزارز۲

در حال حاضر روند تحول کارمزد معاملات ارزی رو به کاهش است. در واقع بر اثر افزایش رقابت در بازارهای کریپتو، صرافی‌ها در جهت جذب معامله گران به دنبال کاهش کارمزدهای خود هستند. صرافی‌های غیر متمرکز نیز به دلیل دریافت کارمزد کمتر در مقایسه با صرافی‌های متمرکز، محبوبیت بیشتری دارند.

از طرفی با توجه به ظهور فناوری بلاک چین، پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز فعال شده است. بنابراین کاربران می‌توانند بدون نیاز به واسطه و به صورت مستقیم با افراد مختلف معامله کنند. با پذیرش بیشتر حوزه دیفای، کارمزدهای معاملاتی کاهش پیدا می‌کنند چرا که معامله گران با دور زدن مبادلات سنتی، می‌توانند کارآمدتر عمل کنند.

به حداقل رساندن کارمزدهای ارزی

با وجود تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات، گاهی اوقات می‌توان بدون هیچ گونه اثر روی معاملات، میزان کارمزد را به حداقل رساند. اگر قصد دارید در انجام معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال، میزان کارمزدهای پنهان را به حداقل برسانید، لازم است تحقیقات کاملی انجام دهید.

در این صورت می‌توانید یک صرافی معتبر پیدا کنید که کارمزد پایین دریافت می‌کند. همچنین قبل از انجام معاملات، برگه تراکنش را با دقت مطالعه کنید و با ساختار همه کارمزدها به طور کامل آشنا شوید.

بررسی دقیق و منظم عملکرد تراکنش‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها به کاربر کمک می‌کند تا بتواند به راحتی و خیلی سریع هزینه‌های پنهان کارمزدها را شناسایی کند. به طور کلی همه معاملات ارزهای دیجیتال با پرداخت  کارمزد به صرافی ارز دیجیتال همراه هستند و نمی‌توان هیچ معامله ای را یافت که بدون پرداخت کارمزد به صرافی باشد.

با این حال ممکن است بعضی از صرافی‌ها نسبت به صرافی‌های دیگر، کارمزد کمتری دریافت کنند. بعضی دیگر نیز با توجه به حجم معاملات، وفاداری یا موارد دیگری، به کاربران شناخته شده خود تخفیف کارمزد می‌دهند.

جمع بندی

تاثیر کارمزد صرافی ها بر حجم معاملات بر معامله گران پوشیده نیست و توجه به آن در انجام معاملات ارزی اهمیت ویژه ای دارد. کارمزدهای ارزی بالا باعث می‌شود معامله گران از انجام معاملات مکرر و زیاد منصرف شوند.

بسیاری از معامله گران از طریق دور زدن مبادلات سنتی و فعالیت در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز می‌توانند معاملات کارآمدتر تر و منطقی تری را انجام دهند. صرافی‌های غیر متمرکز یا (DEX) به دلیل دریافت کارمزد کمتر، محبوبیت بیشتری نسبت به صرافی‌های متمرکز دارند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]