جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 22188
  • 02 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 148 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تتر ریسمان قیمت دلار می‌شود؟

تتر ریسمان قیمت دلار می‌شود؟
تتر ریسمان قیمت دلار می‌شود؟

اکوایران: عده‌ای از معامله‌گران معتقدند اگر قیمت تتر در ابتدای امروز، شنبه ۱۱ شهریور، نزدیک مرز ۵۰ هزار تومان معامله شود، می‌تواند قیمت دلار هرات را هم وارد کانال ۴۹ هزار تومان کند. اختلاف دلار هرات و قیمت تتر در روز جمعه به هزار تومان رسید.

به گزارش اکو ایران، با اینکه قیمت دلار هرات همچنان در محدوده مشخص در نوسان است، تحلیلگران در پایان هفته به دو دسته تقسیم شدند.

 گروهی از تحلیلگران معتقدند چپ بازارساز پر است. آن‌ها می‌گویند بانک مرکزی ایران توانایی کنترل قیمت دلار را دارد و نمی‌گذارد که قیمت از محدوده مشخص خارج شود. 

گفته می‌شود از اواخر دوره صالح آبادی در بانک مرکزی، تزریق ارز از منابع ۶ میلیارد یورویی‌ای انجام می‌شود که در زمان عبدالناصر همتی به داخل منتقل و در قالب خزانه اسکناس نگهداری شد این معامله‌گران می‌گویند در دوره کنونی این منابع محدود در بازارهای منطقه‌ای هرات و سلیمانیه تزریق می‌شود. این نحوه مداخله در کنار اخبار مثبت موجب شده بازار ساز دست بالا را در بازار نقدی داشته باشد.

در بازار حواله نیز پتروشیمی خلیج فارس، بانک شهر و بانک ملی دوبی، اتحاد مثلث گونه‌ای ایجاد کرده‌اند که نتیجه آن مدیریت قیمت در بازار حواله است.

این اتحاد و ائتلاف‌ها در بازار نقدی و حواله در کنار اخبار منتشر شده در خصوص صادرات نفت ایران و آزادسازی منابع بلوکه شده موجب شده معامله‌گران تصور کنند بانک مرکزی قدرت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

در پایان هفته گذشته، گزارش رویترز مبنی بر افزایش صادرات نفت ایران در بازار دست‌به‌دست می‌شد. رویترز نوشت تولید نفت اوپک در اوت ۲۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ژوئیه افزایش یافت، و به ۲۷٫۵۶ میلیون بشکه در روز رسید؛ که دلیل آن افزایش تولیدات ایران است.

همچنین رویترز مدعی شده تحلیلگران می‌گویند که افزایش صادرات نفت ایران بیشتر نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا و توافق واشنگتن در چشم‌پوشی از این اقدامات است؛ زیرا دو کشور به دنبال توسعه بهتر و بیشتر روابط خود هستند.

در مقابل دسته اول تحلیل‌گران، کسانی قرار دارند که می‌گویند بازار در این هفته به پایان رنجی می‌رسد. این دسته از منظر فنی بازار را تحلیل می‌کنند و معتقدند قیمت دلار هرات سر و شانه کف‌سازی می‌کند و قیمت دلار می‌تواند از سطح مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کند. از نظر آن‌ها اگر قیمت دلار هرات مقاومت بعدی یعنی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند توانایی نفوذ به ۵۰ هزار تومان را دارد.

قیمت دلار هرات در پشت خط جمعه بین ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۴۹ هزار تومان نوسان داد ولی نتوانست وارد کانال ۴۹ هزار تومان شود. اما قیمت تتر در روز جمعه با افزایش وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد گرچه در این کانال تثبیت نداد. عده‌ای از معامله‌گران معتقدند اگر قیمت تتر در ابتدای روز شنبه نزدیک مرز ۵۰ هزار تومان معامله شود می‌تواند قیمت دلار هرات را هم وارد کانال ۴۹ هزار تومان کند. اختلاف دلار هرات و قیمت تتر در روز جمعه به هزار تومان رسید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.