ریزش سنگین بورس / «فملی» صدرنشین شد + نقشه بازار
ریزش سنگین بورس / «فملی» صدرنشین شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۳۲۰۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۷ واحدی قرار گرفت.

بورس هم مانند دیگر بازارهای مالی تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار نوسان می‌شود. با وجود اتصال پارامترهای مختلف اقتصادی به هم، باز هم احتمال وقوع روندی جدا از پیش بینی های تخمین زده شده وجود دارد و هیچ چیز در بازار سرمایه قطعی نیست و نوسان همواره در ذات بازار وجود دارد. شاخص کل در چند ماه اخیر با اصلاحات سنگینی مواجه شده است و به طوریکه در تیر ماه نیز شاهد عقبگرد سنگین شاخص کل بودیم. وضعیت بازار در تیر ماه نیز در آرامش سپری می شود و در برخی روزها با رنگ سبز و قرمز نوسان در بازار مشاهده می‌شود. مدیران بورسی این روند را طبیعی می دانند. هر چند خبرهای حاشیه ای هم در زمینه سیاست و هم مصوبات دولت همچنان اثربخش و تاثیرگذار بر روند معاملات است.

برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات روز دوشنبه را با رشد خوبی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، شستا، شپدیس، فولاد، خودرو، فارس و خساپا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با کاهش ۶۰۲۸ واحدی به ۷۱۳ هزار و ۵۴۰  واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۹۱۰,۸۲۵.۱۱۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۱,۴۷۴.۱۶۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۳۶۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فجهان، خاور، وسپهر، آریا، خدیزل، دی و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس در توییتی نوشت: در ادامه پیگیری تخلفات معامله گران الگوریتمی، ضمن طراحی داشبوردهای نظارت هوشمند با رویکرد پیشگیرانه و مسدود نمودن ۴۲۰ دسترسی برخط از پاییز سال گذشته تا کنون، برای ۵ کارگزار نیز پرونده تخلفاتی تشکیل شد که در نهایت هیات مدیره سازمان بورس، اقدام به صدور رأی قطعی و محکومیت آنها نمود.

نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس، فرصتی برای آشنایی نمایندگان با پتانسیل‌های بورس

سیدرضا تقوی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های بازارسرمایه مجلس می‌تواند فصل جدیدی برای فرهنگ سازی و آموزش باشد، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر نمایندگان با پتانسیل‌ها و دستاوردهای این بازار بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]