بورس در صعود / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه
بورس در صعود / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه

بورس در معاملات ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۴۸۴۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۵۰ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با رشدی چشمگیر به پایان رسید. ارزش معاملات خرد  توانست از ۵۵۰۰ میلیارد تومان عبور کند.

بورس معاملات روز سه شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۱۷ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی جم، فارس، خودرو، پارس، تاپیکو و نوری شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۵۵۷۸ واحدی به ۷۲۶ هزار و ۴۶۲ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۵۶۹,۰۸۲.۶۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۹,۲۲۰.۳۴۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۹۲۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، انتخاب، شاوان، خاور، هرمز، خدیزل و صبا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

بانک مرکزی در مکاتبه با وزارت نفت، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران را مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی در بورس‌ کالا اعلام کرد.

رئیس ساتبا با بیان اینکه برق صنایع خریدار برق سبز قطع نشد از معامله ۱۲۸ میلیون کیلووات ساعت برق در تابلو برق سبز بورس انرژی خبر داد.

به گزارش صنایع، تولید کامیونت، کامیون و کشنده در ۵ ماهه ابتدای امسال در خودروسازی‌های دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد و در خودروسازی‌های خصوصی ۹۷ درصد رشد داشته است.

بلومبرگ: صادرات نفت ایران با رشد ۵۴ درصدی از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت رسید.

اقدام بانک مرکزی، زمینه‌ساز رشد تولید

محسن علیزاده، عضو شورای عالی بورس گفت: با تصمیم کارشناسی ‌و ضد رانت بانک مرکزی، مبنای قیمت کالاهای پتروشیمی و پالایشی به ارز مرکز مبادله تغییر کرد تا ضمن‌ نا امیدی رانتخواران، تولید و صنعت جان دوباره‌ای بگیرند.رشد تولید، افزایش عرضه کالاها و تعادل بازار، از دیگر اثرات سیاست جدید بانک مرکزی است که این موضوع تحقق شعار سال را هموار خواهد کرد.

افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش واقعی اقتصاد با تسعیر ارز شرکت‌ها بر مبنای ارز مبادله‌ای

محمد وطن‌پور، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تعیین نرخ تسعیر ارز بر مبنای ارز مبادله‌ای گفت: کاهش مداخلات و ثبات در سیاست‌های کلان، می‌تواند موجب افزایش انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش واقعی اقتصاد و به تبع آن، بازار سرمایه شده و در نهایت رونق پایداری را تجربه خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]