افزایش نمادهای قرمز در بورس + نقشه بازار
افزایش نمادهای قرمز در بورس + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۵۰۳۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۲۸ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با رشد بسیار محدودی در ابتدای روز آغاز شد اما در ادامه شاخص کل با ریزش به کار خود پایان داد و درصد بالایی از نمادهای بورسی به رنگ قرمز درآمدند.

بورس معاملات روز سه شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی پارسان، وبملت، شتران، پارس، شپنا، جم و شستا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۱۵۵۱ واحدی به ۷۲۲ هزار و ۴۲۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۷۴۶,۹۸۱.۰۴۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۲,۹۳۴.۶۰۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۲۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، صبا، وسپهر، هرمز، دماوند، خاور و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس گفت: صنعت فولاد در بازار سرمایه جایگاه ویژه‌ای داشته و سهمی بیش از ۳۰ درصد از کل سودآوری در این بازار دارد.

روز گذشته مورخ ۲۷ شهریور پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با حضور مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هئیت مدیره، مدیران ارکان، کارشناسان بازار سرمایه و اصحاب محترم رسانه برگزار شد.

رئیس انجمن فولاد: صنعت فولاد با تولید حدود ۳٢ میلیون تن فولاد توانسته در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیرد.

واریز بیش از ۷۹۰۰ میلیارد تومان سود برای سهامداران از طریق سجام

سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزئیات واریز سود سهامداران در چهارمین هفته از شهریور حاکی از آن است که ۲۶ ناشر سود جاری و سنواتی یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۳۲۸ سهامدار را که شامل ۷ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان می‌شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده اند.

در هفته چهارم شهریور ماه امسال، ۲۱ شرکت «سرمایه‌گذاری‌کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس‌کوثر، شیر پاستوریزه پگاه فارس، صنایع مس افق کرمان، فولاد هرمزگان جنوب، فرآورده‌های نسوز آذر، غلتک سازان سپاهان، سرمایه‌گذاری صنایع، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ایران یاسا تایر ورابر، دوده صنعتی پارس، پالایش نفت شیراز، ریل‌گردش ایرانیان، پتروشیمی شیراز، پدیده‌شیمی‌قرن، فولاد شاهرود، سیمان ایلام، سبحان دارو، نفت بهران و مخابرات» سود جاری یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۱۹۴ سهامدار که شامل ۷ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

در هفته چهارم شهریور ماه امسال، ۵ ناشر «صنایع کاشی و سرامیک سینا، تجلی توسعه معادن و فلزات، نئوپان ۲۲ بهمن، تراکتورسازی و بیمه آسیا» سود جاری ۱۳ هزار و ۱۳۴ سهامدار که شامل ۱۹ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

دستورالعمل جدید انتشار اوراق بهادار بدهی با استفاده از رتبه اعتباری ابلاغ شد

مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تسهیل، تسریع و کاهش هزینه‌های تامین مالی شرکت‌ها، دستورالعمل جدید انتشار اوراق با استفاده از رتبۀ اعتباری و بدون استفاده از ضامن را در تاریخ ۱۶ مرداد امسال تصویب و ابلاغ کرد.

از جمله تغییرات مثبت دستورالعمل جدید نسبت به ضوابط قبلی، افزایش سقف تامین مالی شرکتها بدون استفاده از رکن ضامن و همچنین اعطای تخفیف بیشتر در حجم وثایق مورد نیاز در حالتی که جهت تضمین اوراق از وثایق استفاده می‌گردد، است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]