بورس به صعود برگشت + نقشه بازار
بورس به صعود برگشت + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۴۳۶۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۵ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس امروز در نهایت توانست به روند صعودی برگردد و درصد بالایی از نمادها را به رنگ سبز درآورد.

بورس معاملات روز دوشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فارس، فملی، شپنا، شستا، ذوب و پارس تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۷ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۲۲۵۷ واحدی به ۶۸۰ هزار و ۹۸۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۲۹۶,۸۴۲.۶۲۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۴,۳۵۴.۹۴۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۲۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، وسپهر، آریا، شگویا، خاور، فرز و انتخاب هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۷ مهر ۱۴۰۲

بنابر اعلام ایمیدرو مجموع تولید محصولات فولادی شرکت‌های بزرگ از ابتدای امسال تا پایان مرداد با رشد هشت درصدی همراه شد.

رئیس سازمان بورس ضمن اشاره به کاهش زمان تایید مجوز افزایش سرمایه شرکت‌ها به کمتر از یک هفته، از اقدامات سازمان بورس در راستای تزریق منابع مالی جدید به بدنه بازار  خبر داد.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار: براساس آخرین تغییرات و به موجب مصوبه مورخ  ۱۰ مهر ۱۴۰۱،  هیأت وزیران حداقل جریمه نقدی مندرج در ماده ۱۴ مذکور، مبلغ یکصد میلیون ریال و حداکثر میزان آن مبلغ ده میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس‌کالای ایران: از سه شنبه ۱۸ مهرماه قرارداد اختیار معامله شمش طلا نیز در بورس کالا آغاز بکار می‌کند و زنجیره ابزارهای مالی شمش طلا تکمیل خواهد شد.

جای خالی استاندارد بین‌المللی حسابداری گزارشگری مالی در اقتصادهای با تورم حاد در ایران

محسن قاسمی، دبیرکل سابق انجمن حسابداران خبره ایران گفت: یکی از استانداردهای بین‌المللی که نبود آن در بازار سرمایه ایران به شدت احساس می‌شود، استاندارد بین‌المللی حسابداری شماره ۲۹ تحت عنوان گزارشگری مالی در اقتصادهای با تورم حاد است، که در حال حاضر جزو استانداردهای حسابداری لازم‌الاجرا در ایران نیست.

راهکار اصولی و فراگیر برای سودمندتر کردن صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی این است که ما نیز در ایران به طور کامل از استانداردهای بین‌المللی پیروی کنیم.

ریشه گران شدن فولاد، بورس نیست

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه گران شدن فولاد، بورس نیست، گفت: ریشه گرانی فولاد در بی تدبیری در تامین اقلام مربوط به بهای تمام شده این محصول در کشور است و نباید آدرس غلط به جامعه و اقتصاد کشور بدهیم.

مصوبه مجلس در خصوص عرضه برق تولیدی نیروگاه‌ها در بورس انرژی

نمایندگان مردم در مجلس وزارت نیرو را موظف کردند ضمن عرضه برق تولیدی نیروگاه‌ها در بورس انرژی، رابطه مالی این وزارتخانه با دولت را در راستای استقلال مالی صنعت برق اصلاح کند.

اوراق سلف موازی مسکن؛ ابزاری برای تامین مالی و رونق تولید مسکن

‎بهنام بهزادفر، کارشناس بازار سرمایه  گفت: اوراق سلف موازی مسکن در کنار صندوق‌های املاک و مستغلات می‌تواند تنوع ابزارهای مالی بورس را بیشتر، علاقمندان به سرمایه گذاری در بازارهای سنتی مسکن را قانع کند که در آن سرمایه گذاری کنند و موجب تامین مالی و تولید بیشتر در حوزه مسکن شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]