خودنمایی رنگ سبز در بورس / کدام نمادها صعودی بودند؟ + نقشه
خودنمایی رنگ سبز در بورس / کدام نمادها صعودی بودند؟ + نقشه

بورس در معاملات ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۶۲۵۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۸ واحدی قرار گرفت.

بورس امروز با نمایی بیشتر سبز نسبت به قرمز بسته شد و آمار بالایی از نمادهای بورسی را صعودی کرد.

بورس معاملات روز دوشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، شپنا، شستا، شبندر، خودرو، کچاد و شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۴ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۸۰۹۷ واحدی به ۶۸۶ هزار و ۷۹۹ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۷۳۸,۳۶۱.۱۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۲,۴۴۱.۷۷۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۸۷۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، وسپهر، خاور، شاوان، شگویا، هرمز و فرابورس هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۴ مهر ۱۴۰۲

بنا بر ابلاغیه سازمان امور مالیاتی، ارائه خدمات داخلی یا خارجی که منجر به ورود ارز به کشور شود به عنوان صادرات معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس: در هفته جاری مجوز فعالیت ۴ شرکت سبدگردان دیگر صادر شد و تعداد شرکت های سبدگردان به ۸۰ شرکت رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تولید حدود ۷۸ میلیون تن محصول پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس: در یک هفته گذشته، مجوز فعالیت ۶ صندوق سرمایه‌گذاری بخشی و ١ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام از سوی سازمان بورس صادر شد.

داوطلبان آزمون‌های اصول و معامله‌گری بازار سرمایه ویژه مهر ماه ۱۴۰۲، می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از سایت test.semedco.ir دریافت کنند.

تزریق ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق تثبیت و ۵۰۰۰ هزار ریال به صندوق توسعه بازار

با هدف حمایت از ⁧ بازار سرمایه⁩، تزریق ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق تثبیت توسط صندوق توسعه ملی و تزریق ۵۰۰۰ میلیارد ریال به صندوق توسعه بازار توسط بانک ها انجام می گردد. همچنین فرآیند ورود منابع پذیره نویسی شده سایر صندوق ها به بازار تا مبلغ  ۲۸هزار میلیارد ریال نیز تسریع گردید.

جزئیات دستورالعمل بهره‌برداری از زیرساخت شناسایی، ثبت، نگهداری و گزارشگری عملیات حسابداری شرکت‌های کارگزاری مشخص شد

منوچهر میرزایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس گفت: به منظور ساماندهی زیرساخت های Back Office شرکت های کارگزاری از حیث شناسایی و ثبت رویدادهای مالی در دفاتر حسابداری دستورالعمل بهره‌برداری از زیرساخت شناسایی، ثبت، نگهداری و گزارشگری عملیات حسابداری شرکت‌های کارگزاری شهریورماه امسال به تصویب هیئت مدیره سازمان رسید و در پانزدهم مهرماه ابلاغ شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]