یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 17097
  • 16 آگوست 2023 - 9:13
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اثر خبر تبادل زندانی تا چه زمانی در بازار ارز ماندگار است؟

اثر خبر تبادل زندانی تا چه زمانی در بازار ارز ماندگار است؟
اثر خبر تبادل زندانی تا چه زمانی در بازار ارز ماندگار است؟

بازار ارز دچار فرسایش شده است / روند ارزش روبل در زوم معامله‌گران است / سکه وارد کانال ۲۷ شد/ اثر خبر تبادل زندانی تا چه زمانی در بازار ماندگار است؟

اکوایران: معامله‌گران می‌گویند شاهد بازار فرسایشی بودیم. قیمت دلار در نبود بازار ارز هرات بخاطر دومین سالگرد به قدرت رسیدن طالبان روز رنجی را سپری کرد. قیمت دلار فردایی هرات در روز سه‌شنبه با یک کاهش ریز به کانال ۴۸ هزار تومان رفت اما نتوانست در این کانال بماند و در مرز ۴۹ هزار نوسان داد. با این حالی که قیمت درهم ۳۰ تومان کاهش داشت و به ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید، قیمت دلاری درهم ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد می‌شود. قیمت سکه هم در معاملات سه‌شنبه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی کانال ۲۸ میلیون را از دست داد و به ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

یک خبر و اتفاق در بازار دست به دست می‌شد. روزنامه شرق‌الاوسط گفته انتظار می‌رود امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اواخر هفته جاری به ریاض برود. در همین رابطه گفته می‌شد که این نخستین دیدار رسمی بن سلمان با مقامات ایرانی است. عده‌ای از معامله‌گران متصورند در صورت این اتفاق قیمت دلار احتمالا یک شلی بدهد.

در روز سه‌شنبه دوباره شاهد تنش بین بانک مرکزی و کانون صرافان بودیم. کانون صرافان خبر داده با خبرنگاران گفتگوی اختصاصی داشته و نماینده بانک مرکزی بدون هماهنگی و سرزده وارد جلسه شده که به تشنج منجر شده است.

در بازار هم معامله‌گران می‌گویند خریدار نیست چرا که می‌دانند بازار دست بازارساز افتاده است. در واقع آن‌ها می‌گویند چه کاری است در این شرایط که انتظار می‌رود منابع بلوکه شده آزاد شود ما خریدار شویم. صبر می‌کنیم تبادل زندانیان انجام شود و تاثیر خبری‌اش هم تمام شود بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. یکسری از معامله‌گران می‌گویند الان بیشتر بازار منتظر پایین هستند و قطعا بازارساز از این موضوع خبر دارد و برای همین به همه رکب می‌زند.

فنی‌های بازار معتقدند در این شرایط، بازار همچنان کم نوسان خواهد بود تا خبر به بازار بخورد. حمایت قیمت دلار ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان است و مقاومتش هم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان. معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار، مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند فشار خرید در بازار زیاد می‌شود. یکسری از معامله‌گران تصور می‌کنند تاثیر خبر تبادل زندانیان تا مهر تمام می‌شود و هفته اول مهر را هفته مهمی می‌دانند.

نکته اول بازار این بود که در این شرایط بازار، بیشتر معامله‌گران سمت بازار جهانی شیفت داده‌اند و انس طلای جهانی معامله می‌کنند.

نکته دوم ارزش روبل روسیه است. از روز دوشنبه در بازار می‌گویند ارزش روبل به شدت در حال کاهش است و به پایین‌ترین سطح خودش از مارس ۲۰۲۲ رسیده است. هر یک روبل روسیه الان برابر با یک سنت آمریکاست.

نکته سوم درباره تاکتیک جدید معاملاتی است. شایعه شده در این بازار رنج یکسری معامله‌گرها تبادل می‌زنند و دلار با یورو معاوضه می‌کنند. نکته‌ای که گفته می‌شود در خصوص نرخ مبادله تبادل است که با بازار جهانی فرق دارد و مروجان این شایعه مدعی‌اند برای دلار قیمت بالای ۵۰ در می‌آید.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکورد جدید در بازار رمزارزها: باز هم پای بیت‌کوین در میان است 28 آوریل 2024

رکورد جدید در بازار رمزارزها: باز هم پای بیت‌کوین در میان است

اکوایران: بیت‌کوین یک رکورد جدید در تعداد معاملات روزانه را ثبت کرده است. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال همچنان پایین باقی مانده است.

چرا دلار سقوط کرد؟/ حباب ربع سکه در کف 27 آوریل 2024

چرا دلار سقوط کرد؟/ حباب ربع سکه در کف

اکوایران: در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم مقامات عالی‌رتبه اقتصادی ایران به عربستان سفر کردند که با شروع رکود بازار ارز سال قبل تقریبا همزمان بوده است.

27 آوریل 2024

کف جدید دلار و سکه در ۱۴۰۳

ریزش سریالی بازار طلا و ارز که از ابتدای هفته گذشته شروع شده به امروز رسید، به طوریکه در روز شنبه شاهد کمترین نرخ در سال ۱۴۰۳ بودیم. قیمت دلار هرات در معاملات شنبه با ریزش دو کانالی به کانال ۶۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه و طلای آبشده هم یک کانال از دست […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.