بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری / اتریوم آینده دارد؟
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری / اتریوم آینده دارد؟

بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه‌گذاری کدام‌ها هستند؟ پیداکردن ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه‌گذاری مستلزم در نظرگرفتن عوامل متعددی است.

در این خبر چند رمزارز به شما معرفی می کنیم که می تواند عملکرد خوبی داشته باشد و شما را به سود برساند. البته معرفی ما به معنای توصیه است و برای سرمایه گذاری باید با کارشناسان بیشتری مشورت کنید. این گزارش فقط دیتاهای لازم را به اشتراک می‌گذارد.

نگاهی به آینده بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال همواره شاهد نوسانات و چرخه‌های صعودی و نزولی بوده است. پس از رشد قابل‌توجه بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، این بازار از اوایل سال ۲۰۲۲ وارد یک روند نزولی شد. اما علی‌رغم شرایط نامساعد در اوایل سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود وضعیت بازار در سال ۲۰۲۴ بهبود یابد.

کمتر از ۲۰۰ روز تا رویداد هاوینگ (Halving) بیت کوین باقی مانده است. این رویداد در ۴ مه ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد و باعث کاهش نرخ عرضه بیت کوین می‌شود. می‌دانیم که میزان پذیرش بیت کوین به مرور زمان در حال افزایش بوده و تقاضا برای آن بالاست؛ بنابراین، با توجه به قانون عرضه و تقاضا، کاهش عرضه بیت کوین و افزایش تقاضا برای آن منجر به افزایش ارزش بیت کوین خواهد شد.

از سوی دیگر، اخبار مرتبط با راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین، احساسات بازار را به سمت مثبتی سوق داده است. این روزها احتمال تصویب راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس آمریکا (SEC) شدت گرفته که می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذاران بیشتری به این حوزه شود.

علاوه بر این‌ها، باید به وضعیت اقتصاد کلان هم توجه کرد. نرخ تورم در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ به بالای ۸ درصد رسیده بود. اما این نرخ در سال ۲۰۲۳ کاهش قابل‌توجهی داشته است. بااین‌حال، فدرال رزرو همچنان بر این باور است که نرخ تورم باید کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره می‌تواند تأثیر منفی روی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. از طرفی، تشدید تنش‌های جغرافیایی – سیاسی می‌تواند بر قیمت‌ها و زنجیره عرضه جهانی تأثیر منفی بگذارد.

بااین‌حال، انتظار می‌رود که روند کلی اقتصاد ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ بهبود پیدا کند؛ بنابراین، سال ۲۰۲۴ می‌تواند به‌عنوان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. البته انتخاب درست ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی دارد. در ادامه برخی ارزهای دیجیتال آینده دار که نسبت به سایرین قدرت رقابتی بیشتری دارند را معرفی می‌کنیم.

معرفی ارزهای دیجیتال آینده دار

فهرستی از ارزهای دیجیتال آینده دار که پتانسیل رشد بالایی در چرخه صعودی بعدی دارند و گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند عبارت‌ است از:

    بیت کوین

    اتریوم

    چین لینک

    سولانا

    کاردانو

    پولکادات

    پالیگان

قبل از پرداختن به ادامه مطلب، بهتر است چند نکته مهم درباره سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را با شما در میان بگذاریم.

مدیریت سرمایه را جدی بگیرید! حتماً سبدی از ارزهای دیجیتال مختلف داشته باشید و همه پولتان را روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید. بسیاری از سرمایه‌گذارانی که متحمل ضررهای شدید شدند، یا همه سرمایه‌شان را روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده بودند یا سبدی از ارزهای دیجیتال بی‌ارزش داشتند.

با سرمایه‌ای وارد این بازار شوید که از دست‌دادن آن زندگی‌تان را مختل نکند! بازار ارزهای دیجیتال هنوز بالغ نشده و ریسک‌های زیادی دارد. هدف ما ترساندن شما نیست! نکته‌ای که می‌خواهیم بگوییم این است:

طمع نکنید! اگر قیمت یک ارز دیجیتال رشد زیادی کرد، انتظار نداشته باشید که بعد از سرمایه‌گذاری شما دوباره رشد کند. سرمایه‌گذاری ایمن با سود کمتر، بهتر از قمار روی برخی ارزهای دیجیتال، مثل میم کوین‌ها یا شِت کوین‌ها است. موفقیت مالی به ماندگاری شما در این بازار بستگی دارد، نه یک‌شبه پول‌دار شدن!

بیشتر سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص دهید. بیت کوین از زمان ظهورش در سال ۲۰۰۹، پتانسیل رشد بلندمدت خود را ثابت کرده است. اگرچه پس از بیت کوین، آلت‌کوین‌های بسیاری با فناوری‌های نوین پدیدار شدند، بیت‌کوین همچنان به‌عنوان ارزشمندترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود که جایگاه خود را به‌خوبی حفظ کرده است.

رعایت این نکات پیش‌نیازی برای سرمایه‌گذاری موفق در بازار ارزهای دیجیتال است. اکنون برویم سراغ معرفی چند ارز دیجیتال که پتانسیل رشد خوبی در آینده دارند:

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

بیت کوین بدون شک اولین ارز دیجیتال آینده‌داری است که در این مقاله معرفی می‌شود. ارزش بازار بیت کوین در زمان نگارش حدود ۶۶۶ میلیارد دلار است. اگرچه این میزان در مقایسه با بازار ۱۳ تریلیون دلاری طلا و ۴۵ تریلیون دلاری سهام آمریکا کوچک به نظر می‌رسد، ارزش بازار بیت کوین طی ۵ سال گذشته از تنها ۱۰ میلیارد دلار به‌سرعت رشد کرده است.

مادامی که میزان پذیرش بیت کوین افزایش می‌یابد، ارزش بازار این ارز دیجیتال فضای قابل‌توجهی برای رشد دارد. سهم بیت کوین نسبت به سایر دارایی‌های مالی جهانی همچنان کم و حدود ۰.۵ درصد است.

اگر این میزان طی سال‌های آینده به ۱ تا ۱۰ درصد برسد، ارزش بازار آن می‌تواند به چند تریلیون دلار افزایش یابد. ازاین‌رو، سرمایه‌گذاران زیادی شروع به تخصیص بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود به بیت کوین کرده‌اند.

از طرفی، راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین در آینده می‌تواند میزان پذیرش این ارز دیجیتال را چندبرابر کند. اگر این میزان از سوی سرمایه‌گذاران خُرد و نهادی در سطح جهان ادامه یابد، با توجه به کمیابی و اثر شبکه‌ای رو‌به‌رشد بیت کوین، شاهد رشد قابل‌توجهی برای این ارز دیجیتال خواهیم بود.

در پایان لازم است دوباره به رویداد مهم هاوینگ بیت کوین و نصف‌شدن پاداش استخراج اشاره کنیم. کاهش عرضه بیت کوین می‌تواند بر قیمت آن تأثیر مثبت داشته باشد. تاریخ نشان داده است که پس از هر هاوینگ، ارزش بیت کوین رشد چشمگیری داشته و در پی آن کل بازار ارزهای دیجیتال هم رشد کرده است؛ بنابراین، بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتالی که آینده خوبی دارد معرفی می‌شود.

اتریوم (ETH)

اتریوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است که ارزش بازار بسیار بالایی نسبت به سایر آلت کوین‌ها دارد. ارزش بازار این پروژه در زمان نوشتن این مقاله حدود ۲۱۵ میلیارد دلار است. اتریوم یک پلتفرم لایه اول است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. طی چند سال اخیر، تغییرات مثبت زیادی در پروتکل اتریوم اعمال شده که آن را جذاب‌تر کرده است.

به‌عنوان مثال، طرح EIP-۱۵۵۹ باعث می‌شود بخشی از کارمزد تراکنش‌های اتر سوزانده شود. این کار به کاهش عرضه این ارز دیجیتال کمک می‌کند. همچنین، سازوکار اجماع اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر کرده است. این به‌روزرسانی میزان مصرف انرژی شبکه اتریوم را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

شرکت‌های معتبری مثل وَن اِک (VanEck) و والکری (Valkyrie) اعلام کردند که می‌خواهند ETFهای فیوچرز اتریوم را راه‌اندازی کنند. این موضوع به‌عنوان یک نشانه مثبت برای پذیرش بیشتر اتریوم در بازارهای سنتی تلقی می‌شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار اتریوم باشد و رتبه دوم برترین ارزهای دیجیتال آینده‌دار در این مقاله به اتر تعلق می‌گیرد.

چین لینک (LINK)

چین لینک یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال در آینده به شمار می‌رود. این شبکه قراردادهای هوشمند را به‌صورت غیرمتمرکز به داده‌های دنیای واقعی متصل می‌کند. چین لینک زیرساخت مهمی را برای بخش روبه‌رشد امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای فراهم می‌کند.

این پروژه از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۷ رشد چشمگیری داشته است؛ به‌طوری که قیمت توکن آن «LINK» از ۰.۱۱ دلار به بیش از ۵۲ دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. پیش‌گامی چین لینک مزیت رقابتی خوبی را به‌عنوان یک اوراکل قدرتمند برای آن به ارمغان آورده است. در حال حاضر چین لینک با بیش از ۱۰۰۰ پروژه همکاری می‌کند و توانسته جایگاه خود را به‌عنوان یک شبکه اوراکل پیشرو تثبیت کند.

با توجه به گرایش بیشتر شرکت‌ها به حوزه دیفای و صنعت بلاک چین، نیاز به داده‌های جدید و قابل‌اطمینان افزایش پیدا کرده که نشان‌دهنده پتانسیل بلندمدت چین لینک است. علاوه بر این، بنیان‌گذار چین لینک برنامه‌ای را برای اتصال بانک‌های خصوصی با شبکه‌های بلاک چین برای انتقال دارایی‌ها از طریق پروتکل CCIP ارائه کرده است.

با توجه به نقش محوری چین لینک در دیفای و پیشرفت‌های آن، می‌توان گفت که چین لینک یکی از امیدبخش‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال برای آینده است.

سولانا (SOL)

سولانا یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین در دنیاست که با قابلیت پردازش هزاران تراکنش در ثانیه، آینده روشنی دارد. البته این شبکه طی سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی مواجه بوده است. برای مثال، مشکلات فنی منجر به توقف موقت این شبکه شد و یکی از حامیان اصلی آن یعنی صرافی FTX ورشکست شد.

اما سولانا با وجود این مشکلات، همچنان فعال و درحال‌رشد است. سولانا فاندیشن (Solana Foundation)، شرکت توسعه‌دهنده پلتفرم سولانا، برنامه‌های متعددی برای ارتقای این پلتفرم دارد و سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در اکوسیستم سولانا انجام داده است.

سولانا اکوسیستم متنوع‌تری نسبت به رقبای خود دارد. اکوسیستم درحال‌رشد سولانا و همکاری‌های استراتژیک آن، این پلتفرم را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت جذاب کرده است. سولانا همچنین سهم قابل‌توجهی از بازار NFTها را به خود اختصاص داده است. با توجه به پتانسیل‌های بالای سولانا، این پلتفرم در دسته‌بندی ارزهای دیجیتال آینده‌دار قرار می‌گیرد.

کاردانو (ADA)

کاردانو به‌عنوان یک شبکه بلاک چین نوآورانه مبتنی بر اثبات سهام محسوب می‌شود. هدف اصلی این پروژه ایجاد بستری امن، پایدار و مقیاس‌پذیر برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و حوزه دیفای است.

بر اساس آمارهای اخیر، ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه کاردانو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و تعداد تراکنش‌های روزانه آن نیز ۵۰ درصد نسبت به قبل بیشتر شده است.

این رشد تا حد زیادی به‌دلیل راه‌اندازی استیبل کوین جِد (Djed) در ژانویه ۲۰۲۳ بوده است. جِد اولین استیبل کوین غیرمتمرکز در شبکه کاردانو است که طی مدت‌زمان کوتاهی موفق شد به یکی از بزرگ‌ترین پروتکل‌های دیفای در اکوسیستم کاردانو از نظر میزان ارزش کل قفل‌شده تبدیل شود.

علاوه بر حوزه دیفای، کاردانو با ارائه راهکارهای لایه دوم همچون پروتکل هایدرا (Hydra) در حال حرکت به سمت مقیاس‌پذیری بیشتر است. هایدرا می‌تواند با ارائه قابلیت پردازش هم‌زمان تراکنش‌ها، ظرفیت پردازش استخرهای سهام‌گذاری شبکه کاردانو را به هزاران تراکنش در ثانیه برساند. با فرض افزایش تعداد استخرهای سهام‌گذاری شبکه کاردانو، می‌توان انتظار داشت که توان عملیاتی این شبکه در آینده به میلیون‌ها تراکنش در ثانیه برسد.

رویکرد پژوهش‌محور کاردانو موجب روند توسعه آهسته، اما پایدار شده‌ است. همچنین، عدم وجود استیبل کوین‌های بزرگی مثل USDT و USDC در اکوسیستم کاردانو بر میزان غیرمتمرکز بودن آن می‌افزاید؛ بنابراین، انتظار می‌رود کاردانو آینده روشنی در پیش داشته باشد.

پولکادات (DOT)

پولکادات یکی دیگر از پروژه‌های ارزهای دیجیتال آینده‌دار است که در این مقاله معرفی می‌شود. هم‌زمان با میزان پذیرش روبه‌رشد ارزهای دیجیتال، پولکادات در تلاش است تا دو چالش مهم قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری را حل کند.

نوآوری اصلی پولکادات، معماری چند زنجیره‌ای آن است که امکان جابه‌جایی آسان اطلاعات و تراکنش‌ها را بین زنجیره‌های مختلف فراهم می‌کند. پولکادات با معرفی زنجیره‌های موازی (پاراچین) سطوح تازه‌ای از مقیاس‌پذیری را برای فناوری بلاک چین به ارمغان آورده است.

این پلتفرم قرار است در آینده قابلیت پاراتردز (Parathreads) را معرفی کند که طی آن بلاک چین‌ها می‌توانند بدون نیاز به اسلات اختصاصی، از امنیت شبکه پولکادات بهره‌مند شوند.

پروژه‌هایی همچون اتریوم، سولانا و کاردانو، هر یک با بهره‌گیری از فناوری‌های متفاوت، در تلاش‌اند تا بستر مناسبی را برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجاد کنند. این رقابت موجب شده تا پولکادات با تمرکز بر ارائه راهکارهای نوین جهت بهبود قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری، مزیت رقابتی منحصربه‌فردی داشته باشد.

پالیگان (MATIC)

پالیگان یک راهکار نوآورانه لایه دوم برای افزایش سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم است. این پلتفرم با ارائه تراکنش‌های ایمن و سریع‌تر، بار شبکه اصلی اتریوم را کاهش می‌دهد.

آینده پالیگان و ارز دیجیتال آن «MATIC» به نظر امیدوارکننده است. پالیگان با پشتیبانی از قابلیت همکاری میان‌زنجیره‌ای، یک تجربه کاربری یکپارچه و مناسب را فراهم می‌کند.

تیم توسعه پالیگان به‌طور مداوم روی بهبود این پروژه کار می‌کند و به‌دنبال ایجاد نوآوری برای ارتقای قابلیت‌های آن است. تمرکز بر نوآوری به‌همراه نقشه راه روشن، پتانسیل بالایی برای پذیرش گسترده پالیگان ایجاد کرده است.

تیم پالیگان همچنین به بازخوردگیری از جامعه کاربران خود اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند نیازهای آنها را برآورده کند. این رویکرد مشارکتی باعث تقویت حس مالکیت کاربران می‌شود. همچنین پالیگان به‌دنبال ایجاد همکاری با سایر پروژه‌هاست تا راهکارهای نوآورانه‌ای را ازطریق هم‌افزایی ارائه دهد.

اخیراً گوگل کلود (Google Cloud) نیز به یکی از اعتبارسنج‌های شبکه پالیگان تبدیل شده است. این نشان‌دهنده پذیرش روبه‌رشد پالیگان در بین شرکت‌های بزرگ فناوری است. به نظر می‌رسد پالیگان در مسیر تبدیل‌شدن به یکی از کلیدی‌ترین بازیگران در فضای ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]