شیبا اینو آپدیت جدید داد / همکاری با هوش مصنوعی ایلان ماسک
شیبا اینو آپدیت جدید داد / همکاری با هوش مصنوعی ایلان ماسک

حساب رسمی پروژه Bad Idea AI (BAD) در توییتی، انتشار دو محصول هوش مصنوعی رقیب، یعنی ربات ChatGPT-۴ توسط شرکت OpenAI و ربات Grok-۱ توسط ایلان ماسک را به جامعه یادآوری کرد.

تیم BAD در ادامه اعلام کرد که در نظر دارد از هر دوی این ربات‌ها برای گسترش پایگاه داده یادگیری ماشین خود استفاده کند و محصول جدید ایلان ماسک را با ربات ساخته‌شده توسط OpenAI مقایسه نماید.

لازم به ذکر است که پروژه ارز دیجیتال Bad Idea AI شریک تیم شیبا اینو است و اخیراً با تیم شیتوشی کوساما روی چندین محصول کار کرده است. یکی از این محصول‌ها به تازگی در کانال “Shibarium Tech” راه‌اندازی شده است.

در سال ۲۰۱۵، ماسک مبلغ نامشخص چند میلیون‌ دلاری را برای تأمین مالی شرکت OpenAI اختصاص داد. در آن زمان، قرار بود OpenAI یک شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی باشد. با این حال، پس از سرمایه‌گذاری مایکروسافت در این شرکت، ویژگی غیرتجاری آن حذف گردید و ایلان ماسک تصمیم به ترک آن گرفت.

شرکت OpenAI محصول هوش مصنوعی ChatGPT را ایجاد کرد که اخیراً برای استفاده عمومی راه‌اندازی شده است. در پاسخ به آن، ماسک امسال شرکت هوش مصنوعی خود را به نام xAI راه‌اندازی کرد. اولین ربات چت هوش مصنوعی این شرکت نیز، با نام Grok هفته گذشته برای کاربران پلتفرم X منتشر شد.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز گزارش شد، با راه‌اندازی ربات Grok، توسعه‌دهندگان رمزارزی تصمیم گرفتند از این مزیت استفاده کرده و توکن‌هایی را با نام‌های مشابه راه‌اندازی کنند.

طبق گزارش‌ها، اکنون بیش از ۴۰۰ توکن مختلف با نام Grok وجود دارد که در آخر هفته راه‌اندازی شده‌اند و سازندگان آنها ناشناس هستند.

ارزش کل بازار این رمزارزها در حال حاضر از چند ده میلیون دلار فراتر رفته است.یکی از این کوین‌ها، گروک (XAI) بود که اخیراً توسط صرافی بزرگ MEXC هم لیست شد و در پی آن، قیمتش تقریباً ۱۹ درصد افزایش یافت. با این حال، در حال حاضر این کوین بیش از ۵۰ درصد افت قیمت را نشان می‌دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]