کاهش قیمت سکه/ علت اصلی چیست؟
کاهش قیمت سکه/ علت اصلی چیست؟

قیمت سکه نسبت به چند روز گذشته، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

بازار سکه و طلا، همیشه مانند اسمی که دارد، زرق و برق خود را داشته و سرمایه گذاران بسیاری تمایل دارند تا در این حوزه ورود کنند. نوسانات قیمتی را شاید بتوان جزوی از بازار طلا دانست که همیشه وجود داشته است. گفته می شود که نوسانات قیمت طلا در این هفته بالا و پایین هایی را داشته و این نوسان قیمت سبب کاهش ۱۲۰ هزار تومانی قیمت طلا در بازار شده است.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید دیروط (دوشنبه ۲۷ آذر) در بازار تهران ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۱۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید دیروز (دوشنبه ۲۷ آذر) بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته با نرخ ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

امروز نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با نرخ پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشتند.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازارهای جهانی همچون روز معاملاتی گذشته، حدود ۲ هزار و ۲۱ دلار بود.

شاید کم تری فکرش را می کرد که طلا روزی به این قیمت های بالا برسد. زمانی که سکه طلا ۱۰۰ هزار تومان بود، باورش برایمان سخت بود که این مقدار افزایش قیمت داشته و به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. اما این روزها صحبت از ارقامی است که شاید شنیدنش برای هرکسی قابل باور نباشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]