دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 32440
  • 10 اکتبر 2023 - 14:13
  • 126 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اصلاح شبانه در بازار سکه/ دو پیش‌بینی متفاوت از قیمت سکه

اصلاح شبانه در بازار سکه/ دو پیش‌بینی متفاوت از قیمت سکه
اصلاح شبانه در بازار سکه/ دو پیش‌بینی متفاوت از قیمت سکه

اکوایران: در معاملات پشت‌خطی دوشنبه شب قیمت سکه امامی تا حدودی اصلاح شد؛ با این حال پیش‌بینی‌ها درباره قیمت سکه در روزهای آتی متفاوت است.

به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی روز گذشته برای سومین روز متوالی در هفته جاری هم‌زمان با نوسان صعودی قیمت دلار مسیر رشد را دنبال کرد و وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد. طبق ادعای سکه‌بازان روز دوشنبه قیمت سکه تا پله هشتم کانال جدید پیش رفت. با این حال در واپسین ساعات معاملات در حول‌و‌حوش ۳۱ میلیون و ۳۰۰هزار تومان بسته شد.

پیشروی قیمت دلار و سکه در حالی است که اکثر فعالان اقتصادی بارها تأکید کرده‌اند افزایش تقاضا در تهران به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده خریدار ارز و سکه زیاد شود. این دسته از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند با خاموش‌شدن صدای جنگ غزه قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و از این رو باید از خرید هیجانی دوری کرد.

در این زمینه عده‌ای باور دارند که قیمت‌ها به زودی اصلاح خواهند شد. به نظر می‌رسد این تحلیل در معاملات پشت‌خطی دوشنبه شب تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفت.

نرخ دلار هم تا حدوی اصلاح شد و کانال ۵۳ هزار تومان را از دست داد اما دوباره با بر روی ۵۳ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه 18 مهر

همچنین در معاملات پشت خطی دوشنبه شب برخی مدعی بودند که سکه هم مانند دلار وارد فاز اصلاح شده و تا ۳۰ میلیون و۶۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده است.

عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند بازار در دست بازارساز است و این نوسان‌های قیمتی برای چپ و راست کردن آماتورهاست. 

در شرایط کنونی پیش‌بینی‌ها درباره قیمت سکه در روزهای آتی متفاوت است. دسته‌ای از تحلیلگران بازار بر این باورند که بعد از هر صعود فواره‌ای، احتمال ریزش آبشاری هم وجود دارد. دسته‌ای دیگر اما باور دارند تا زمانی که آتش جنگ غزه خاموش نشود احتمال کاهش معنادار هم وجود ندارد.

برخی هم می‌گویند در روزهای آینده و با دخالت بازارساز، قیمت سکه از فاز صعود خارج می‌شود. اما در مقابل، جناح افزایشی معتقدند تنش بین حماس و اسرائیل و چشم‌انداز ۲۶ مهر (موعد تعیین تکلیف تحریم‌های موشکی ایران در سازمان ملل) موجب می‌شود که همچنان قیمت‌ها بر مدار صعود باشد.

در اولین ساعات کاری امروز (تا حوالی ساعات ۹:۰۰) سه‌شنبه ۱۸ مهر، قیمت سکه کمی بالاتر رفت و بر روی آستانه ۳۱ میلیون تومان ایستاد. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه برگزار می‌شود/ نگاهی به سابقه حراج‌ها 28 آوریل 2024

بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه برگزار می‌شود/ نگاهی به سابقه حراج‌ها

اکوایران: مرکز مبادله ایران اعلام کرد که بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، ساعت ۱۲ برگزار می‌شود. آخرین حراج این مرکز، امروز -یکشنبه- برگزار شد.

سیگنال متفاوت دلار از عربستان/ طلای آب‌شده پرچمدار سقوط 28 آوریل 2024

سیگنال متفاوت دلار از عربستان/ طلای آب‌شده پرچمدار سقوط

اکوایران: در روز جاری طلای آب شده و درهم بیشتر از همه منفی شدند و پرچمدار کاهش قیمت در بازار طلا و ارز بودند.

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟ 28 آوریل 2024

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟

بازار شنبه تماما متحد شد و به رنگ قرمز درآمد/ هرات کانال ۶۲ را از دست داد و سکه کانال ۴۲/ در زمانیکه که نرخ‌های غیررسمی به مرز حساس رسید، نرخ‌های رسمی فعلا چراغ خاموش در حال پیشروی هستند/ چه عواملی فروش فروش بازار را زیاد کرد؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.