شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 13107
  • 02 آگوست 2023 - 21:12
  • 164 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خاطره بازی تویوتا با لندکروزر جدید

خاطره بازی تویوتا با لندکروزر جدید
خاطره بازی تویوتا با لندکروزر جدید

اکوایران: اگر فهرستی از خودروهای محبوب تویوتا در ایران را تهیه کنیم، قطعا لندکروزر، اف جی کروزر و پرادو در بالای لیست حضور دارند. لندکروز پرادو جدید ترکیبی از همه آنهاست.

به گزارش اکوایران، حدود دو سال پیش نسل جدید تویوتا لندکروزر با کد اتاق ۳۰۰ رونمایی شد و نسل قبلی را پس از ۱۴ سال بازنشسته کرد. سری ۳۰۰ لندکروزر دو خداحافظی بزرگ را همراه خود داشت. یکی با پیشرانه هشت سیلندر محبوب و دیگری با بازار ایالات متحده آمریکا.

حالا تویوتا از سوپرایز خود برای این بازار رونمایی کرد. تویوتا لندکروزر پرادو جدید در اصل برای بازار آمریکای طراحی شده و در این بازار با نام لندکروز به فروش خواهد رسید.

 

یکی دیگر از محصولات محبوبی که تویوتا چند سال پیش با آن خداحافظی کرده بود، افی جی کروزر بود. این مدل به علت سبک طراحی رترو – که در این سبک، خودروهای مدرن را بر اساس خودروهای قدیمی طراحی می‌کنند – بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. از طرفی با حضور لکسوس ال ایکس و تویوتا سکویا در بازار آمریکا، عرضه لندکروز در این بازار چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. پس تویوتا با این معرفی این مدل با یک تیر دو نشان زد. در واقع آنها نسل جدید لندکروز و اف جی کروز را با یک خودرو معرفی کردند.

2024-toyota-land-cruiser-exterior-rear-quarter

تویوتا در طراحی این خودرو مثل اف جی کروز و رقبایی مانند جیپ رانگلر و فورد برانکو از سبک رترو پیروی کرده. لندکروزر پرادو جدید به طرز محسوسی از المان‌های طراحی مدل‌های قدیمی افسانه‌ای خود مانند اف جی ۴۰ و اف جی ۶۰ استفاده کرده است.

پلت فرم این خودرو با لندکروزر سری ۳۰۰ و لکسوس جی ایکس یکسان است اما بر خلاف این دو مدل که از پیشرانه شش سیلند ۳٫۵ لیتری جدید تویوتا استفاده می‌کنند، مجهز به یک موتور بنزینی ۲٫۴ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ و یک پیشرانه برقی ۴۸ اسب بخاری است. این دو پیشرانه مجموعا ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند.

قیمت پایه این مدل ۵۵ هزار دلار در نظر گرفته شده که با احتساب دلار ۵۰ هزار تومانی کمتر از سه میلیارد تومان برچسب می‌خورد. جالب اینجاست که مدل‌های قدیمی پرادو در ایران که در آستانه جشن تولد بیست سالگی خود هستند تا بیش از ۵ میلیارد تومان هم معامله می‌شوند.

21-–-kopia

2022-toyota-land-cruiser-300-vs-land-cruiser-200-comparison-will-make-v8-purists-sad-167367_1

2024-toyota-land-cruiser-exterior-front-quarter (2)

Toyota-Land-Cruiser-FJ40-FJ60-J70-J80

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.