دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 15664
  • 11 آگوست 2023 - 17:11
  • 157 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چه خبر از کدال؟ افزایش قیمت لاستیک

چه خبر از کدال؟ افزایش قیمت لاستیک
چه خبر از کدال؟ افزایش قیمت لاستیک

اکوایران: شرکت صنایع لاستیک یزد خبر از افزایش ۲۰ درصدی قیمت تایرهای دوچرخه و موتورسیکلت داد.

به گزارش اکوایران، شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) در سامانه کدال اعلام کرد: باتوجه‌به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی این شرکت ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی سایر هزینه‌ها، نرخ فروش انواع تایرهای دوچرخه و موتورسیکلت به میزان ۲۰ درصد و انواع تیوب دوچرخه و موتورسیکلت به میزان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

شرکت سایپا اعلام کرد: در راستای پرداخت بخشی از مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و به‌موجب توافقات صورت‌گرفته بین سایپا و سازمان مذکور، به اطلاع می‌رساند ساختمان آرژانتین متعلق به شرکت سایپا به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده است.

شرکت ایران‌خودرو نیز در خصوص برنامه‌های خود برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت توضیحاتی را ارائه کرده است. این شرکت اظهار کرد: مکاتبه با وزارت صمت و دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی به‌منظور تجدید ارزیابی و برنامه‌های آماده‌سازی شرکت‌های غیر بورسی گروه جهت‌پذیرش در بازار سرمایه باهدف اصلاح ساختار مالی از مهم‌ترین برنامه جهت خروج از وضعیت موجود است.

شرکت  لامپ پارس‌شهاب (بشهاب) در خصوص عنوان کرد: افزایش سود عملیاتی به میزان ۱۵ درصد به دلیل افزایش تعداد فروش انواع لامپ فوق کم‌مصرف همچنین افزایش نرخ فروش محصولات در سه‌ماهه بهار ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل) نیز افزایش ۳۳ درصدی سود عملیاتی در سه‌ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال گذشته را ناشی از افزایش درآمد تسعیر ارز اعلام کرده است. همچنین دارایی‌های ارزی شرکت در پایان سال ۱۴۰۱ با نرخ ارز ۳۹۸۰۰ تومان و در پایان سه‌ماهه بهار ۱۴۰۲ با نرخ ۴۳ هزار تومان تسعیر شده است.

اما شرکت هلدینگ صنایع مس افق کرمان با نماد فافق در سه‌ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ رشد ۴۴ درصدی سود عملیاتی و  ۳۹ درصدی سود خالص را نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل رقم زده است.

شرکت فنرسازی زر (خزر) از انعقاد قرارداد با شرکت خارج از گروه سایپا جهت فروش دست فنر خبر داد. همچنین این شرکت در اطلاعیه ای دیگر دلایل افزایش سود عملیاتی خود را در سه ماهه بهار امسال مطرح کرد و افزایش تناژ فروش و نرخ محصولات و تغییر در ترکیب سبد فروش و همچنین تولید و فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر را از دلایل افزایش سود عملیاتی تسبت به دوره مشابه سال دانسته است.

شرکت  گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) از فروش ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع غذایی خمیرمایه امید لرستان  توسط شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سایر شرکت‌های گروه به مبلغ ۷۴ میلیارد تومان بر مبنای قیمت گزارش کارشناسان رسمی دادگستری خبر داده است.

اما شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۱ درصدی این شرکت از محل سود انباشته را مطرح کرده است.

همچنین حسابرس و بازرس قانونی شرکت کشتیرانی دریای خزر، افزایش سرمایه ۲۳۳ درصدی این شرکت را  از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی تأیید کرد.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.