پیش بینی مهم از قیمت بیت کوین / روند کاهشی ادامه دارد؟
پیش بینی مهم از قیمت بیت کوین / روند کاهشی ادامه دارد؟

تلاش بیت کوین برای فراتر رفتن از سطح ۴۴،۵۰۰ دلار منجر به شکل‌گیری یک الگوی سقف دوقلو (double top) شده که اغلب در اوج محلی یک رالی شکل می‌گیرد. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۴۲،۳۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، بیش از ۳ درصد افت دارد.

بیت کوین، که بیش از یک دهه پیش توسط کسی تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو پدید آمد، یک پدیده‌ی دیجیتالی بر پایه‌ی فناوری بلاک چین است. این ارز با هدف برطرف ساختن نارسایی‌های واحد‌های پولی دولتی و عرضه‌ی یک سیستم پرداختی مستقل از نظارت موسسات مالی ایجاد شده است و به عنوان یک محل امن برای حفظ ارزش و نیز روشی برای پرداخت شناخته می‌شود.

با افزایش شهرت و پذیرش بیت کوین از زمان تأسیس‌اش در سال ۲۰۰۹، بسیاری شروع به مقایسه‌ی آن با طلا کرده‌اند و اکنون این ارز محبوب‌ترین و باارزش‌ترین اموال در بازار رمزارزها از نظر ارزش بازار (market cap) است.

این علاقه واسطه‌ای برای تقویت سرمایه‌گذاری در این ارز و دیگر ارزهای دیجیتال شده‌ است. در این مقاله ما به بررسی چشم‌انداز قیمتی بیت کوین از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ خواهیم پرداخت.

اوایل سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی‌هایی مبنی بر این بود که بیت کوین افزایش قابل توجهی را تجربه کرده و به مرز ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد که این افزایش تا حد بسیاری محقق شد. به ویژه در ماه فوریه، قیمت بیت کوین به طرز چشمگیری بالا رفت و به اوج خود رسید.

بنا به گفته‌ی کارشناسان، بازار رمزارزها امسال شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ی پرداخت بوده است.

مقررات سختگیرانه‌ای توسط بانک‌های مرکزی جهانیان به منظور نظارت بر این بازار در دست اجرا قرار دارد. بیت کوین نیز توانایی خود را در جذب توجه نسل‌های مختلف نشان داده است.

امسال بدون شک، سالی پر رویداد برای بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بوده، با موقعیت‌ها و تحولاتی که در کشورهایی نظیر السالوادور، چین و کره جنوبی رخ داده‌ است. ممنوعیت اخیر چین بر استخراج بیت کوین، شوکی به بازار وارد کرد و به سقوط قابل توجه قیمت از ۵۳,۰۰۰ دلار به ۴۲,۰۰۰ دلار منجر شد. با وجود وحشتی که این ریزش بازار به وجود آورد، بیت کوین بار دیگر توانست بهبود یابد و آمادگی خود را برای رشد جدیدی نشان دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]